پیتزا سیب زمینی خوشمزه با پپرونی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیتزا پختن در خانه لطفی دارد که شاید پیتزا خوردن بیرون از خانه نتواند به پای آن برسد. خصوصا که در خانه مطمئن هستید از مواد مرغوب استفاده می‌کنید و غذای سالمی برای خانواده خود تهیه خواهید کرد.
پیتزا سیب زمینی

اگر حوصله آماده کردن خمیر پیتزا را ندارید، از درست کردن پیتزا منصرف نشوید. می‌توانید به جای خمیر پیتزا یا نان پیتزای آماده، از سیب زمینی استفاده کنید و یک پیتزای سیب زمینی ساده و خوشمزه تهیه کنید. برای تهیه پیتزا سیب زمینی می‌توانید از هر موادی که مایل هستید، استفاده کنید. اما طعم پپرونی و پنیر موزارلا همراه سیر و پیاز داغ طعم این پیتزا را فوق‌العاده خواهد کرد. درست کردن مواد این پیتزا بیشتر از نیم ساعت وقت شما را نخواهد گرفت و بعد از پنج دقیقه داخل فر گذاشتن، کاملا آماده سرو است. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا سیب زمینی

  • سیب زمینی پخته شده بزرگ ۴ عدد
  • پیاز قرمز (ریز خرد شده) نصف یک عدد
  • گوجه فرنگی (خرد شده) ۴۰۰ گرم
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • پپرونی ۶۰ گرم
  • سیر (خرد شده) یک حبه
  • پنیر موزارلای رنده شده ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

مرحله اول

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در همین فاصله سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل فر حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزید تا زمانی که نرم شوند. اگر کمبود وقت دارید می‌توانید سیب زمینی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل مایکروویو  به مدت هشت تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا نرم شوند.

مرحله دوم

در این فاصله که سیب زمینی‌ها در حال پختن هستند، پیاز قرمز و سیر را به صورت ریز خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را هم بعد از این که شستید، به اندازه متوسط خرد کنید.

مرحله سوم

یک قابلمه متوسط بردارید. مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. پیاز را به مدت پنج دقیقه داخل روغن تفت دهید تا نرم شود.

سپس پپرونی‌ها را همراه سیر به تابه اضافه کنید و حدود یک تا دو دقیقه بپزید. گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا مواد به جوش آیند. در قابلمه را ببندید تا حدود پنج دقیقه تمامی مواد با هم بپزند. در صورت نیاز مقداری نمک اضافه کنید.

مرحله چهارم

سیب زمینی‌های پخته شده را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. آن‌ها را داخل ظرفی که می‌توانید داخل فر قرار دهید، بچینید. به اندازه لازم از مواد به کمک قاشق روی برش‌های سیب زمینی قرار دهید. مقداری از پنیر موزارلا روی هر سیب زمینی بریزید و ظرف را حدود پنج دقیقه داخل فر قرار دهید.

پیتزا سیب زمینی ساده و خوشمزه آماده است. روی آن را با مقداری برگ ریحان تزئین کرده و نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه پیتزا شیکاگو را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…