اشتباهات دکوراسیون داخلی آشپزخانه

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دکوراسیون آشپزخانه باید موارد و نکات بسیاری را مورد توجه قرار داد تا به فضایی مناسب با استفاده بهینه دست پیدا کرد.
اشتباهات چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه از جمله نقاط مهم در خانه است که نسبت به سایر اتاق‌های موجود در محیط زندگی ما، فعالیت‌های بیشتری در آن صورت گرفته و در واقع، بیشترین میزبانی را از اعضای خانواده انجام می‌دهد. آشپزی، شست و شو، غذا خوردن، ذخیره سازی اشیاء و مواد خوراکی، نشستن و حتی گاهی تماشای تلویزیون از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این مکان صورت می‌گیرند. به همین دلیل است که در این مکان باید دسترسی به همه چیز ساده بوده و آشپزخانه به شکلی طراحی شود که کار کردن در آن راحت باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه خواهیم پرداخت.

از بین بردن مثلث سه‌گانه آشپزخانه

اولین نکته ای که در طراحی یک آشپزخانه باید در نظر داشته باشید این است که گاز، یخچال و سینک ظرفشویی باید با یکدیگر یک مثلث را تشکیل داده و هر چه را که در این مثلث مانع از حرکت راحت شما می‎‌شود از میان بردارید. از آنجایی که از بین این ۳ مورد، سینک ظرفشویی بیشترین استفاده را در آشپزخانه دارد باید به شکلی مناسب و به تناسب در وسط گاز و یخچال قرار داده شود.

همچنین بر روی صفحه کابینت نیز نباید موانعی وجود داشته باشند که دسترسی به سینک را برای شما دچار مشکل کنند. ارتباط سینک با سیستم لوله کشی نیز نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتباهات چیدمان آشپزخانه

عدم استفاده کارآمد از فضای ذخیره سازی کابینت‌های آشپزخانه

آشپزخانه‌ها بطور کلی، فضایی برای نگه‌داری از مواد خوراکی و خرده‌ریزهای متعدد بشمار می‌روند. البته لوازم موجود در آشپزخانه تنها به این موارد محدود نمی‌شوند. بسیاری از ظرف و ظروف و لوازم کوچک برقی آشپزخانه نیز از جمله مواردی هستند که باید پشت درب‌های بسته کابینت‌ها نگهداری شوند.

پیدا کردن فضای کافی برای این لوازم و قرار دادن آن‌ها در مکانی که دسترسی به آن‌ها راحت باشد، ممکن است آنقدرها که تصور می‌شود کار راحتی نباشد.

استفاده از اکسسوارهای متعدد

بسیاری از ما علاقه‌مند هستیم که آشپزخانه خود را زیباتر کنیم و اکسسوارها از جمله عناصری هستند که می‌توانند این امکان را در اختیار ما قرار دهند. یکی از اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه استفاده بیش از حد از اکسسوارها بر روی کابینت آشپزخانه است.

برای این که بر روی صفحه کابینت‌های موجود، فضای مناسب برای کار کردن وجود داشته باشد، لازم است که لوازم اضافه را بر روی آن‌ها قرار ندهید تا مانع از کار کردن راحت خود نشوید.

اشتباهات چیدمان آشپزخانه

روشنایی نامناسب آشپزخانه

روشنایی آشپزخانه از جمله نکات بسیار مهم در طراحی این فضا است که باید در راس موارد دیگر قرار بگیرد. زیرا در این مکان، مسئله روشنایی، تنها با فضا و یا زیبایی مکان مرتبط نیست، بلکه در عین حال با امنیت شما نیز ارتباط مستقیم دارد.

در آشپزخانه که با لوازم تیز و برنده بسیاری مانند چاقو مشغول بکار می شوید، امنیت حرف اول را می‌زند.

علاوه بر روشنایی سقفی، یعنی روشنایی کلی آشپزخانه، برای اینکه به شکلی بهینه فضای کار خود را روشن‌تر کنید، حتما از چراغ‌های کمکی و سیستم روشنایی اضافه نیز کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب چیدمانی برای استفاده از مبل های رنگ روشن سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…