خانه وارونه، تجربه زندگی در دنیایی برعکس!

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه وارونه مجموعه شگفت‌انگیزی است که در آن همه چیز، خلاف جاذبه حرکت می‌کند. صندلی‌ها پرواز می‌کنند و تخت خواب از دیوار بالا می‌رود.
خانه وارونه چیتگر تهران

در این مطلب از مجله دلتا به سراغ خانه وارونه چیتگر تهران رفتیم، مکانی که تجربه زندگی در دنیایی برعکس در منطقه ۲۲ تهران را به شما می‌دهد و با اینکه مجموعه کوچک و جمع‌وجوری به نظر می‌رسد اما از نظر جذابیت چیزی کم ندارد.

داستان خانه وارونه چیتگر تهران چیست؟

مراجعه به خانه وارونه چیتگر برای افرادی که به کارهای عجیب و غریب علاقه دارند، ایده‌آل است. سازه این مجموعه بصورت معکوس مهندسی شده است و این نشان دهنده بقیه ماجراست.

این پروژه در دسته تم‌پارک‌های موضوعی قرار دارد. سوژه اصلی تم این پارک، خطای دید است، یعنی تصاویر و تجربه‌هایی که با واقعیت هماهنگ نیست و فضایی شبیه به شعبده‌بازی ایجاد می‌کند.

خانه وارونه چیتگر تهران

سوژه اتاق‌های وارونه یا Upside Down در دنیا شناخته شده است و تعداد زیادی از این موزه‌ها در دنیا وجود دارد. پروژه وارونه تهران، اولین تجربه ویژه از این سوژه در ایران است.

نمای بیرونی خانه وارونه

قبل‌ از وارد شدن به مجموعه خانه وارونه می‌توانید وارونگی را احساس کنید. از معماری این خانه‌ آبی ‌رنگ می‌توان به ایده‌های درون آن پی برد. پنجره‌ها، درها، گلدان‌ها و حتی دوچرخه‌ای که سردر این مجموعه است، همگی وارونه هستند. تلاش این مجموعه این بوده است که نمای ساختمان را بطور کامل برعکس در زمین نشان بدهند.

نمای بیرونی خانه وارونه چیتگر تهران

فضای داخلی خانه وارونه چیتگر تهران چگونه طراحی شده؟

بازدید از منطقه‌ای شروع می‌شود که اتاق‌هایی برعکس وجود دارند. اتاق‌ها و دکور آن‌ها با جزئیات و دقت بالایی همگی بصورت معکوس قرار گرفته‌اند.

اتاق خواب به‌همراه وسایلی با رنگ‌های شاد، سرویس‌بهداشتی و حمام، آشپزخانه جالب و خوش‌رنگ با تمامی امکانات و نمای یک ساختمان بصورت نود درجه، آیتم‌های اولیه این مجموعه جذاب است. آیتم بعدی، کاناپه‌ای است که از طریق دریچه‌ای درون آن می‌نشینید و گویی نیمی از شما کنارتان قرار دارد.

تم پارک خانه وارونه
در ادامه به یک اتاق پذیرایی می‌رسید که از دو سمت می‌توان عکس و فیلم گرفت. یکی زاویه دید آن از بالاست و دیگری از سمت چپ که زاویه نود درجه دارد. صندلی بی‌پایه‌ای وجود دارد که روی آن نشستن باعث می‌شود فکر کنید روی هوا ایستاده‌اید.

اتاق بعدی یک اتاق دو بخشی است که شبیه‌ هم دکور شده‌اند و فکر می‌کنید یک آینه درون آن قرار دارد. آخرین بخش این مجموعه یک هزارتو از جنس آینه است که یک فضای بی‌نهایت را درست کرده‌اند. حس و حال درون این بخش سردرگمی به همراه دارد.

دریاچه چیتگر

نحوه دسترسی به خانه وارونه چیتگر

با استفاده از مترو به پایانه صادقیه بروید و از پایانه اتوبوسرانی، اتوبوس پایانه میدان ساحل را سوار شوید و در ایستگاه دریاچه چیتگر پیاده شوید. برای دسترسی به خانه وارونه از طریق خودرو شخصی هم محدودیتی نخواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کشیت، بهشتی رویایی و عجیب در ایران را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…