پیست‌های تهران برای دوچرخه‌سواری در بهار

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گرمتر شدن هوا و شروع بهار، دوچرخه‌سواری که یکی از ورزش‌های بسیار مفید و پرطرفدار در بین مردم است، جانی دوباره می‌گیرد. امن‌ترین جاها برای دوچرخه‌سواری بخصوص برای کودکان و نوجوانان. پیست‌های دوچرخه سواری است،
پیست های دوچرخه سواری تهران

انتخاب یک مسیر زیبا برای دوچرخه‌سواری بسیار مهم است. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم بهترین پیست های دوچرخه سواری تهران را به شما معرفی کنیم.

چیتگر از پیست های دوچرخه سواری تهران

چیتگر

پارک چیتگر یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی تهران است که با وجود طبیعت بی‌نظیر، همیشه با آب و هوای خوب خود در غرب تهران خودنمایی می‌کند. پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از اولین و حرفه‌ای‌ترین پیست های دوچرخه سواری در تهران است، مسیر این پیست پر از پیچ و خم است و گذر از کنار درختان جنگل، این پیست را به یکی از محبوب‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری تبدیل کرده است.

پیست های دوچرخه سواری تهران کدامند

دریاچه خلیج فارس

دوچرخه سواری یعنی یک گشت و گذار زیبا، کامل و آرام همراه با سوزاندن کالری بسیار بالا. حالا اگر این گشت و گذار و کالری سوزی با خانواده باشد که چه بهتر و اگر در جایی مانند دریاچه شهدای خلیج فارس باشد که دیگر حرف ندارد. شما می‌توانید همراه با خانواده از یکی از بهترین و زیبا‌ترین پیست‌های دوچرخه سواری با دوچرخه‌های پیشرفته دنده‌ای یا برقی استفاده کنید و حس باهم بودن را حتی در ورزش زیبای دوچرخه سواری تجربه کنید.

پارک سرخه حصار

پیست دوچرخه‌سواری پارک جنگلی سرخه حصار بزرگترین و قدیمی‌ترین پیست دوچرخه‌سواری ایران است که با طول بیش از هشت کیلومتر در امتداد این پارک جنگلی واقع شده است. موقعیت مکانی زیبا و شیب مناسب، رکاب زدن در دل طبیعت را بسیار لذت‌بخش کرده است. از امتیازات خوب این پیست منظره آن به شهر تهران است. نکته قابل توجه این مجموعه، فراهم بودن امکان دوچرخه‌سواری برای افرادی با هوش میانه، کم‌توان ذهنی، اوتیسم، سندروم دان و غیره است. به دلیل اینکه بعضی از این افراد نمی‌توانند از دوچرخه‌های معمولی استفاده کنند، چندین سه چرخه مخصوص افراد کم‌توان در این پیست مجهز تهیه شده است.

لذت دوچرخه سواری در پیست های دوچرخه سواری تهران

جامین

این باشگاه دوچرخه‌سواری مجهز در شمال شرق تهران واقع شده است. نکته جالب در مورد آن این است که در این پیست دوچرخه‌های مخصوص دوچرخه سواری کوهستان کرایه داده می‌شود. زمین این پیست دارای پستی و بلندی‌هایی است که دوچرخه سواران حرفه‌ای می‌توانند نهایت لذت را از آن ببرند.

باشگاه جامین از پیست های دوچرخه سواری تهران

بوستان تمدن

پارک تمدن علاوه بر مسیر ویژه برای دوچرخه‌سواران امتیازات دیگری هم دارد. همانطور که از اسم پارک پیداست، این پارک به وسیله مجسمه‌ها و مینیاتورهای مربوط به ساختمان‌ها و معماری تمدن‌های گذشته ایران تزئین شده است. بنابراین شما می‌توانید با دوچرخه‌سواری در این پارک علاوه بر لذت بردن از فضای طبیعی زیبای آن، به تاریخ تمدن‌های گذشته ایران سفر کنید.

بوستان تمدن از پیست های دوچرخه سواری تهران

پیست دوچرخه سواری آزادگان

در بوستان آزادگان نیز پیست دوچرخه‌سواری به طول ۱۱ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به منظور گسترش حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه ساخته شده است. این مسیر مجهز به یک کانکس دوچرخه‌سواری با تعدادی دوچرخه است که کرایه داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران در تعطیلات نوروز، در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟ را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    چه خوبه واقعا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…