ماسک با کیفیت را چگونه تشخیص بدهیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از ماسک تقلبی بدون در نظر گرفتن راهنماهای معتبر هیچگونه اثربخشی برای مصرف کننده به همراه ندارد.
ماسک با کیفیت

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های مهم مراقبتی در برابر ابتلا به ویروس کرونا یا همان کووید۱۹  و جلوگیری از انتشار آن در بین سایر افراد استفاده صحیح از ماسک است. در نوشتار ماسک با کیفیت را چگونه تشخیص بدهیم؟ از مجله دلتا با ما همراه باشید.

تشخیص ماسک با کیفیت از ماسک تقلبی 

این روزها به دلیل همه‌گیر شدن بیماری کرونا در سراسر جهان و نیاز شدید آحاد جامعه به استفاده از ماسک، متاسفانه برخی افراد سودجو با در نظر گرفتن منافع شخصی خود، اقدام به تولید انواع مختلفی از ماسک تقلبی کرونا نموده و آن‌ها را روانه بازار می‌کنند.

25 2 ماسک با کیفیت را چگونه تشخیص بدهیم؟

برای تشخیص هرچه بهتر ماسک با کیفیت از  ماسک تقلبی دو راه مهم و اصلی وجود دارد که در ادامه مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت:

۱- ابتدا نواحی اطراف ماسکی را که تهیه نمودید شکافته و هر یک از سه لایه تشکیل شده آن را جدا کنید. حال به کمک یک فندک یا کبریت لایه وسطی را آتش بزنید. چنانچه این لایه بطور کامل آتش گرفت و سوخت، بدانید که در حال استفاده از ماسک تقلبی کرونا هستید.

۲- روش دیگر تشخیص ماسک تقلبی کرونا به این طریق است که ابتدا ماسکی را که تهیه نمودید بر صورت خود بگذارید (استفاده کنید). حال، یک عدد شمع را روشن کرده و آن را در مقابل دهان خود قرار دهید. سپس شمع را فوت کنید. چنانچه ماسک شما تقلبی باشد بلافاصله پس از فوت کردن، شمع خاموش می‌گردد.

۳- یکی دیگر از ترفندهای تشخیص ماسک اصلی و تقلبی کرونا از اصل آن این است که ماسک‌های جراحی اصل که این روزها بیشتر از سایر انواع ماسک در جهت مبارزه با این بیماری استفاده می‌شود از جنس پارچه غیر بافته ساخته شده‌اند. طراحی آن به شیوه‌ای است که یک ماده ذوب شده بین دو لایه پارچه قرار دارد. در واقع، وجود این ماده در داخل ماسک به مثابه یک صافی عمل می‌کند که مانع از ورود و خروج آلودگی و میکروب‌ها می‌شود.

۴- از دیگر شیوه‌های اطلاع از ماسک تقلبی کرونا این است که این دسته از ماسک‌های دست ساز که توسط عده‌ای افراد متقلب تولید می‌شوند، دارای طرح و حالتی صاف و فاقد چین خوردگی‌های مشخص است. چنین شیوه طراحی نمی‌تواند در حین استفاده از بینی تا چانه ما را بپوشاند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مزایای خمیر دندان نانو آشنا شوید! را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

    خوبخیلیوووووووخیلی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…