اصول طلایی در دکوراسیون نشیمن

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما می‌خواهیم که خانه‌ای زیبا و با دکوراسیونی منحصر به فرد در اختیار داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین فضا‌ها در هر خانه‌ای، اتاق نشیمن است.
دکوراسیون نشیمن

اتاق نشیمن، فضایی است که بیشترین زمان خود را در آن سپری کرده و همچنین از مهمان‌های خود در آن پذیرایی می‌کنیم، بدون شک نیاز به توجه و دکوراسیونی خاص و منحصربه‌فرد است.  دکوراسیون نشیمن، به همان اندازه که از نظر زیبایی‌شناسی، فضایی دلپذیر داشته باشد، باید راحت و کاربردی نیز بوده و همچنین نشانه‌هایی از شخصیت و هویت ما را نیز در خود جای دهد. اما چگونه می‌توان تمام این ویژگی‌ها را در کنار یک‌دیگر به‌کار برد؟ ما در این مطلب به اصول دکوراسیون نشیمن می‌پردازیم. پس با مجله دلتا همراه باشید.

سیستم روشنایی مناسب

روشنایی برای یک اتاق نشیمن زیبا از جایگاه بسیار ویژه و مهمی برخوردار است. برای اینکه اتاق نشیمنی زیبا و بدون نقص داشته باشید باید از روشنایی، بیشترین استفاده را ببرید. برای این منظور هم می‌توانید از نور طبیعی روز در بیشترین میزان بهره برده و هم از نقاط مختلف نورپردازی در اتاق استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که یک نور مرکزی نمی‌تواند روشنایی مناسب در مکان ایجاد کند، پس در کنار آن حتما از روش‌های دیگر نورپردازی نیز استفاده کنید.

اصول دکوراسیون نشیمن

رنگ‌های خنثی، اما تاثیرگذار

از اصول دکوراسیون نشیمن استفاده از رنگ های خنثی است. اگر استفاده از رنگ‌های جسورانه، رنگ‌های تیره و ایجاد کنتراست در فضا برای شما دشوار است، اما با این وجود نمی‌خواهید فضایی معمولی در اتاق نشیمن داشته باشید، می‌توانید از تنالیته‌های مختلف رنگ‌های خنثی در کنار یکدیگر استفاده کنید. با استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ می‌توانید به فضایی مدرن و صاحب سبک دست پیدا کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره

بسیاری از افراد از به‌کار بردن رنگ‌های تیره‌ای مانند سیاه در طراحی داخلی دوری می‌کنند. در حالی که این‌گونه رنگ‌ها تیره برای ایجاد عمق در فضا و ایجاد فضایی تاثیرگذار بسیار کارآمد و ایده‌آل هستند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در استفاده از این رنگ‌ها زیاده‌روی نکرده و به‌جای ایجاد فضایی کاریزماتیک، ظاهری دل‌گیر به اتاق نشیمن ندهید.

دکوراسیون نشیمن

انتخاب مبلمان مناسب

زمانی که می‌خواهید برای اتاق پذیرایی و نشیمن مبلمان انتخاب کنید، باید این کار را با توجه و وسواس خاصی انجام دهید. برای این منظور، حتما باید مواردی مانند بزرگی اتاق، نوع پوشش کف و دیوارها، رنگ‌ها، فاصله میان مبل‌ها با تلویزیون و این که معمولا چند نفر از اتاق نشیمن استفاده می‌کنند را در نظر داشته باشید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین و مناسب‌ترین مبلمان را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه کوسن مناسبی برای مبلمان منزل انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…