قیمت خانه های پرفروش در بازار مسکن

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
یک‌سوم معاملات املاک در تهران با قیمت میانگین متری ۵ تا ۸ میلیون تومان انجام می‌شود که در ماه‌های گذشته، بالاترین سهم از فروش را داشته است.
قیمت خانه های پرفروش

تازه‌ترین گزارش آماری از وضعیت معاملات مسکن  نشان می‎دهد هم اکنون، آپارتمان هایی که قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان دارند، در بازار مسکن بیشتر معامله می شوند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، یک‌سوم معاملات املاک در تهران با قیمت میانگین متری ۵ تا ۸ میلیون تومان  انجام می‌شود که در ماه‌های گذشته،  بالاترین سهم از فروش قیمتی را داشته و ۲۷ درصد از کل معاملات مسکن پایتخت در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

فروش آپارتمان هایی  که قیمت  آن‎ها متری کمتر از ۵ میلیون تومان است، به نصف رسیده و آپارتمان‌هایی با قیمت میانگین، از ۴ درصد سال گذشته، به ۱۴ درصد افزایش یافته است. فروش «نوسازها»، بیش از سایر آپارتمان ها کاهش داشته است.

بنابراین گزارش، یک‌سوم معاملات آبان امسال و ماه مشابه در سال گذشته، در گروه قیمتی متری ۳ تا ۵ میلیون تومان بوده است و این موضوع را اثبات می‌کند که توانایی مالی خریداران مسکن و معامله‌گران به طور عمده ،در این بازه قیمتی بوده است.

همچنین  معاملات واحدهای  ۴۰ تا ۶۰ و ۶۰ تا ۸۰ متری  نیز  رو به افزایش بوده است. اگر قیمت‌ها ضرب در متراژهای پرمعامله شود، حاصل قیمت آن  ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خواهد شد. به این ترتیب می‎توان نتیجه گرفت هم اکنون، آپارتمان‌هایی که با توانایی خریداران حاضر در بازار مسکن منطبق باشد، بین ۴۰ تا ۸۰ متر مساحت و ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…