گام‌های اساسی برای افزایش طول عمر خودرو

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر خودرو خود را به طور مرتب، تعمیر و نگهداری کنید و به سرعت به هر یک از مشکلات مربوطه پاسخ دهید، می‌توانید خودروی خود را به مدت طولانی نگه دارید.
افزایش طول عمر خودرو

به تعویق انداختن تعمیرات خودرو به این معنی است که فقط ممکن است خودرو در آینده‌ای نزدیک بیشتر از خرابی کنونی، خراب شود. در نوشتار گام‌های اساسی برای افزایش طول عمر خودرو با ما در مجله دلتا همراه باشد.

نکات مهم در افزایش طول عمر خودرو

قطعات مناسب انتخاب کنید
با داشتن اتومبیل قدیمی می‌توانید مدیریت هزینه‌ها را با استفاده از قطعات با کیفیت پایین عاقلانه بدانید. این قابل درک است، زیرا برخی قطعات ممکن است هزینه بیشتری نسبت به قطعات پس از فروش داشته باشند. هر قسمت را انتخاب کنید، مانند پمپ آب، رادیاتور یا واشر سر سیلندر از مناسب بودن آن برای اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید.

افزایش طول عمر خودرو

به موقع روغن موتور را تعویض کنید
 در مورد تغییرات روغن در فواصل مناسب، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. با این حال، اگر ماشین شما بیش از ۱۱۲۶۵ کیلومتر پیمایش داشته، برخی از قطعات خودرو بیشتر در معرض فرسایش قرار دارند و منجر به نشت می‌شوند. موتور‌های قدیمی بیشتر روغن می‌سوزانند و لجن خواهند گرفت.

 روغن گیربکس و واسکازی را تعویض کنید
 اگرچه در سرویس‌های دوره‌ای خودرو‌های دنده‌ای، تنها سطح واسکازین چک می‌شود تا در صورت نیاز به آن اضافه شود، اما کارشناسان معتقدند برای پیشگیری از کاهش روانکاری واسکازین و افزایش عمر مفید خودرو به ازای هر ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد یا هر دو سال یکبار، واسکازین گیربکس تعویض شود.
در خصوص خودرو‌های اتوماتیک هم توصیه می‌شود روغن گیربکس برای خودرو‌های صفر در کارکرد ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر و برای خودرو‌های دست دوم به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

خودرو را به مکانیک نشان دهید
 خودرو خود را چند وقت یکبار به مکانیک نشان دهید تا یک بررسی کامل انجام دهد، یک مکانیک متخصص باید سیستم‌های تعلیق و تعمیرات اساسی موتور را بررسی  و از بروز مشکلات عمده جلوگیری کند. همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا تصمیم  بگیرید که وقت فروش خودرو را مشخص کنید.

 سیستم خنک‌کننده موتور خودرو را بررسی کنید
سیستم خنک‌کننده در عملکرد موتور یک خودرو، نقش اساسی را ایفا می‌کند. در این سیستم،‏ رادیاتور، فن، پمپ آب، ترموستات و مایع ضدیخ از اجزا اصلی بوده و عملکرد این اجزا باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. انجام بررسی‌های مرتب برای پیدا کردن هرگونه نشانه خرابی و فرسودگی ضروری است. ترک خوردگی تسمه‌ها یا نقاط نرم شده و باد کرده روی شلنگ‌ها باید برطرف شوند. اگر این قطعات مشکل داشته باشند، سیستم خنک‌کننده خودرو را از کار می‌اندازند. اگر فکر می‌کنید وجود ترموستات باعث گرم شدن موتور می‌شود از سالم بودن آن مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هوش هیجانی (EQ) چیست؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…