تاثیر رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ کفپوش خانه و انتخاب آن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بسیاری از افراد امروزه در مورد آن حساس هستند و به آن اهمیت می‌دهند.
تاثیر رنگ کفپوش در دکوراسیون

در گذشته انتخاب مصالح و رنگ کفپوش در دکوراسیون بسیار آسان‌تر بود، زیرا در پارکتها رنگ قهوه‌ای و در کاشی و سرامیک رنگ‌های خنثی بسیار پرکاربرد و در دسترس بودند. اما با تغییر مداوم ترندها و تکنولوژی‌های جدید، امروزه در زمینه کفپوش‌ها و انتخاب‌های پیش روی ما هیچ حد و مرزی وجود ندارد. همین موضوع باعث می‌شود انتخاب مصالح و رنگ مناسب برای کفپوش‌ها کمی دشوار شود. اما نگران نباشید، با توجه به برخی نکات می‌توانید به راحتی انتخاب درست را انجام دهید. با مجله دلتا همراه باشید.

ابعاد اتاق

بزرگی و ابعاد اتاقی که می‌خواهید برای آن کفپوش انتخاب کنید، در انتخاب رنگ مناسب کفپوش نقش بسزایی را ایفا می‌کند. مکان‌های بزرگ با کفپوش‌های تیره، گرم‌تر و یکپارچه به نظر می‌رسند، در حالی که رنگ‌های روشن در مکانی بزرگ فضایی سرد ایجاد می‌کنند. بر عکس همین موضوع در مکان‌های کوچک صدق می‌کند. در یک اتاق کوچک انتخاب رنگ مناسب فضایی فرح بخش ایجاد کرده و وسعت قابل توجهی به مکان خواهد بخشید.

تاثیر رنگ کفپوش در دکوراسیون

افزایش ارتفاع سقف

درست مانند بزرگی و ابعاد اتاق، ارتفاع سقف مکان نیز یکی از مواردی است که در انتخاب رنگ کفپوش تاثیرگذار است. در خانه‌ای که سقف آن ارتفاع کمی دارد، باید رنگ کفپوش و دیوارها به گونه‌ای انتخاب شوند که سقف را از آن چه که هست بلندتر جلوه داده و مانع از ایجاد فضایی دلگیر و کوچک در مکان شوند. هر چقدر هم که رنگ‌های روشن فضای بزرگ‌تری را ایجاد می‌کنند، اما در مکانی که سقف کوتاهی دارد انتخاب درست این است که یک تنالیته رنگی که از زمین تا سقف روشن‌تر شود را به کار ببرید؛ یعنی برای کفپوش‌ها رنگ تیره‌تر، رنگ دیوارها کمی روشن‌تر از زمین باشد و برای سقف روشن‌ترین تنالیته را مورد استفاده قرار دهید. این روش سقف را از آن چه که هست بلندتر جلوه خواهد داد.

تناسب رنگ کفپوش و سبک طراحی

رنگ‌های روشن به مکان احساسی آرامش‌بخش، صلح آمیز و ساده می‌بخشند و برای ایجاد فضایی پر انرژی و جذاب کفپوش‌هایی با تنالیته‌های زرد رنگ و برای ایجاد فضایی طبیعی و تاثیرگذار رنگ‌های تیره انتخاب مناسبی خواهند بود. برای ایجاد فضایی متفاوت، منحصر به فرد و کاریزماتیک نیز می‌توانید از رنگی مانند سیاه استفاده کرده و ظاهری خاص به مکان ببخشید. اما اگر به دنبال فضایی مدرن، آرام و طبیعی هستید که ظاهری معاصر داشته باشد، تنالیته‌های رنگ طوسی، انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

تاثیر رنگ کفپوش در دکوراسیون

بازتاب نور در کفپوش

در طول روز روشنایی اتاق به صورت تدریجی تغییر می‌کند. به همین دلیل زمانی که رنگ یک کفپوش را در نور مصنوعی و در شب مورد بررسی قرار می‌دهید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که همین کفپوش در زیر نور طبیعی روز، ظاهر متفاوتی خواهد داشت و فضای متفاوتی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید رنگ کفپوش در دکوراسیون را انتخاب کنید، کفپوش‌های متفاوت را در ساعات مختلف روز مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب چیدمان خانه بدون مبل سر بزنید.

۶ دیدگاه

  1. س

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. س

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…