هیجان‌انگیزترین ماجراهای فضایی سال ۲۰۲۱!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اتفاقات فضایی ۲۰۲۱ دانشمندان در سال ۲۰۲۲ هم انتظار ماموریت‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیزتر را دارند.
ماجراهای فضایی

سال ۲۰۲۱، سالی شگفت‌انگیز، برای دنیای فضا و فناوری‌های مرتبط به آن بود. در این مطلب از مجله دلتا، هیجان‌‌‌انگیز‌ترین ماجراهای فضایی سال ۲۰۲۱ را بخوانید.

ماجراهای فضایی هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ ماموریت‌هایی راهی مریخ شدند. اسپیس‌اکس اولین و دومین پرواز فضایی انسانی را برای ناسا انجام داد و از ماه و سیارک‌ها نمونه‌هایی به زمین آورد.

فرود ماموریت‌های مریخ

مریخ‌نورد ناسا بر روی سطح مریخ نشسته و قرار است بزرگ‌ترین جستجوی تاریخ برای آثار حیات در گذشته مریخ را جستجو کند. با اینکه این مریخ‌نورد در ماه فوریه به مریخ رسیده است، اما قرار است پیش از فرود، مدتی در مدار مریخ باقی بماند.

ماموریت «امید» امارات متحده نیز در فوریه در مدار مریخ قرار می‌گیرد. این اولین ماموریت فضایی یک کشور عربی در ارتباط با مریخ است و یکی از اهداف آن مطالعه اقلیم و آب و هوای سیاره‌ سرخ است.

ماجراهای فضایی

تلسکوپ فضایی جیمز وب

این تلسکوپ پیچیده در فاصله‌ ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت؛ جایی که چشم‌اندازی درخشان و بی‌سابقه از جهان هستی را در نور فروسرخ برای‌ ما به ارمغان می‌آورد. تنها مشکل این است که این تلسکوپ، در وهله‌ اول باید به فضا برسد.

راکت‌های جدید

سال ۲۰۲۱ می‌تواند سالی باشد که در آن پرتاب موفقیت‌آمیز چندین راکت دیگر را نیز برای اولین بار ببینیم. برجسته‌ترین این‌ها سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، با هدف بردن دوباره فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۴ است.

تلاش بوئینگ برای فرستادن انسان به فضا

در سال ۲۰۲۰ شاهد اولین و دومین پرتاب انسان با کرو دراگونِ اسپیس ایکس بودیم. هرچند مشکلاتی که برای فضاپیما در پرواز آزمایشی در دسامبر ۲۰۱۹ به وجود آمد به این معنی بود که پرواز‌های انسانی باید تا زمان برطرف شدن مشکل‌ها به تعویق می‌افتادند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پوست‌های الکترونیکی‌ای که از نور خورشید انرژی می‌گیرند را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…