ایده‌هایی خلاقانه برای کابینت آشپزخانه

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در انتخاب جنس کابینت باید دقت لازم صورت گیرد تا بتوان محصولی مقاوم با طول عمر طولانی داشت و در دکوراسیون آشپزخانه آن را تعبیه نمود.
کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه، سبک آشپزخانه شما را تعیین می‌کند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه را سازماندهی می‌کند. انتخاب و طراحی کابینت برای آشپزخانه جزء موارد پرهزینه است که در هنگام تهیه آن باید توجه بسیاری به نوع و سبکی که انتخاب می‌کنید، داشته باشید تا سال‌های طولانی برای شما ماندگار بماند و شما زود از آن دلسرد نشوید. در این مطلب از مجله دلتا با انواع کابینت آشپزخانه آشنا می‌شوید.

کابینت رنگی

برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن، از کابینت‌های رنگی استفاده کنید. کابینت‌های رنگی راه‌حلی عالی برای شخصیت دادن به آشپزخانه شما است. از ویژگی‌های خوب این نوع کابینت‌ها این است که اگر از آشپزخانه خود خسته شدید، به راحتی می‌توانید بدون تعویض کابینت‌ها رنگ آن‌ها را تغییر دهید. بهتر است بدانید اگر آشپزخانه شما سبکی معاصر دارد و دارای کابینت‌های سنتی است، بهترین رنگ برای آن‌ها رنگ‌های تیره به رنگ چوب است. امروزه رنگ‌های خنثی برای کابینت‌های آشپزخانه جزء بهترین رنگ‌ها هستند، این نوع رنگ‌ها برای هر دو نوع سبک؛ مدرن و کلاسیک مناسب هستند.

کابینت آشپزخانه با مصالح چوب به همراه بافت

مصالح گوناگونی برای کابینت‌های آشپزخانه وجود دارد: فلز، ام دی اف، چوب و … اما اگر به انواع کابینت آشپزخانه که در فضاهای اطراف شما وجود دارند توجه کنید، می‌بینید که اکثر آن‌ها از مصالح چوب هستند. چوب و ام دی اف از شناخته شده‌ترین مصالح برای کابینت‌ها هستند. اما خوب است بدانید چوب با هر نوع بافت و طرحی، سبکی مدرن به آشپزخانه می‌دهد. اگر قصد دارید سبکی مدرن به آشپزخانه خود بدهید در کنار مصالح چوب از بافت هم استفاده کنید. بهترین نوع بافت، بافت‌های راه راه ( خطوط افقی و عمودی) هستند. این نوع بافت، ظاهری زیبا به کابینت آشپزخانه می‌دهد و روی دید بصری تاثیر بیشتری دارد.

کابینت آشپزخانه

کابینت هایگلاس

یکی از انواع کابینت آشپزخانه کابینت هایگلاس است. این کابینت‌ها از نوع ام دی اف بوده و به همراه روکشی که روی آن‌ها نصب می‌شود به بازار عرضه می‌شوند. به دلیل قیمت مناسب، طول عمر بالا و نمای زیبا، این روکش‌ها جزء پرطرفدارترین مصالح بازار هستند. کابینت‌های هایگلاس دو ویژگی را به همراه دارند؛ سطح آن‌ها براق است که باعث روشن‌تر شدن و حتی بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه می‌شود و همچنین به دلیل این ویژگی به آسانی به کمک پارچه‌ای مرطوب تمیز می‌شوند.

کابینت دو رنگ

در انتخاب رنگ کابینت‌های آشپزخانه خود خلاقیت بخرج دهید. اگر دقت کرده باشید کابینت‌های تک رنگ در طی زمان طولانی ممکن است، باعث ایجاد کسلی شوند و در این حالت ایده جالب، بکار بردن دو رنگ در کنار هم برای کابینت‌ها است.

کابینت آشپزخانه

  • شما می‌توانید یک رنگ را برای کابینت‌های بالایی انتخاب کنید و از رنگ مکمل آن برای کابینت‌های پایینی استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید دو رنگ را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال در کابینت‌ها را به یک رنگ و برای قاب دور، رنگ مکمل آن را بکار ببرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب مبلمان مناسب فضاهای کوچک سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۹ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…