۱۰ ترفند برای اینکه راننده بهتری باشید!

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رانندگی مهارتی است که اغلب از دوران نوجوانی آن را کسب می‌کنیم و هر روز با پشت فرمان نشستن این مهارت را تمرین می‌کنیم و بهتر می‌شویم.
ترفندهای رانندگی

یک راننده حرفه‌ای کسی اسـت کـه بتواند در شرایط بحرانی و غیرمنتظره بـه خوبی از پس بازرسی وسیله نقلیه برآید. در این نوشتار از مجله دلتا شما را با برخی ترفندهای رانندگی آشنا می‌کنیم.

مهمترین ترفندهای رانندگی

ترفند ۱: در پیچ‌ها نگاه باید به جلو باشد.
این آموزش را همیشه در کلاس‌های رانندگی به دانش‌پژوهان یاد می‌دهند. اگر شما در پیچ‌ها نگاهتان به جلو باشد، می‌توانید موانع و خطرات احتمالی را ببینید و به سرعت واکنش مناسبی نشان دهید.

ترفند ۲: به ماشین‌های دور دقت کنید.
همیشه در اتوبان‌ها یا بزرگراه‌ها مخصوصا روزهای بارانی یا برفی یا ترافیک سنگین تصادفات زیادی رخ می‌دهد، زیرا رانندگان، ماشین جلویی خود را می‌بینند. بهتر است همیشه تا ۴۰۰ متر جلوتر از خود یا ماشین‌های دور را نگاه کنید تا در صورتی که خطر رخ دهد شما به موقع عکس‌العمل نشان دهید.

ترفندهای رانندگی

ترفند ۳: وقتی وارد اتوبان می‌شوید سرعتتان را زیاد کنید.
همیشه موقعی که برای وارد شدن به اتوبان یا بزرگراه‌ها از ورودی استفاده ‌می‌کنید، سرعت خود را با دیگر خودروها یکسان کنید.

ترفند ۴: برای کاهش سرعت از ترمز استفاده نکنید.
همیشه برای کم کردن سرعت، احتیاجی به ترمز گرفتن نیست. شما می‌توانید پای خود را از روی گاز بردارید و برای ایستادن و توقف، پای خود را بر روی ترمز بگذارید. با این کار، می‌توانید ایمن برانید و حتی سوخت کمتری مصرف کنید.

ترفند ۵:  از روند درست برای تعویض دنده استفاده کنید.
همیشه هوشیار رانندگی کنید و یک روند همیشگی برای تعویض دنده و پدال‌ها داشته باشید تا به آن عادت کنید. با این کار، واکنش درستی در رانندگی‌های خطرناک دارید.

ترفند ۶: فرمان را به خوبی کنترل کنید.
یکی از مهارت‌های مهم در رانندگی در دست داشتن درست فرمان است. برای در دست داشتن فرمان و کنترل هر چه بهتر آن به جاده‌های بدون درخت و خلوت بروید و فرمان ماشین را در سرعت‌های مختلف کنترل کنید. این کار باعث می‌شود تا حتی در سرعت‌های بالا کنترل فرمان را از دست ندهید.

ترفندهای رانندگی

ترفند ۷: دنده معکوس را یاد بگیرید.
یکی دیگر از مهارت‌های رانندگی، بهتر راندن خودرو در حالت دنده معکوس است. شما باید یاد بگیرید با استفاده از پنجه و پاشنه پا پدال‌ها را طوری بگیرید که به جعبه دنده خودرو فشار نیاید.

ترفند ۸: در رانندگی با دنده عقب دقت کنید.
بسیاری از رانندگان همیشه نمی‌توانند یک مسیر مستقیم را عقب بروند. بنابراین، بهتر است برای هر چه بهتر شدن در این مهارت در خیابان‌های خلوت با دنده عقب برانید.

ترفند ۹: پارک کردن را تمرین کنید.
بیشتر راننده‌های مبتدی اکثر اوقات نمی‌توانند فاصله‌ها را به خوبی تشخیص دهند و پارک نامناسبی دارند. بنابراین، بهتر است همیشه پارک کردن و انواع مختلف آن را تمرین کنید.

ترفند ۱۰: در رانندگی صبور باشید.
مهم‌ترین مهارت برای رانندگی خوب، صبور بودن هست. شما با صبور بودن می‌توانید آرامش خود را حفظ کرده و در موقعیت‌های خطرناک و ریسک‌پذیر به راحتی واکنش نشان دهید. پس همیشه با آرامش و هوشیاری رانندگی کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مزایای خمیر دندان نانو آشنا شوید! را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…