بازار معاملات خانه ‎های قدیمی‌، دوباره جان گرفت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مهرماه ۱۳۹۷ میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 8 میلیون و 610 هزار تومان بوده است که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب، ۶.۴ و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
معاملات خانه های قدیمی

معاملات مسکن شهر تهران ۳۲ درصد کمتر شده است . در عین حال خرید و فروش واحد های مسکونی ۱۶ تا ۲۰ سال که ۲۱ درصد بوده با جهش ۸۳ درصدی قیمت روبه رو و باعث شده  است متقاضیان، به سمت خرید واحدهای قدیمی سازترغیب شوند .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، خبرهای تایید نشده حاکی‎است که میانگین قیمت مسکن درشهر تهران در آبان ماه امسال به متری ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه پیش از آن و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۶.۶ و ۹۰ درصد افزایش یافته است.

در این شرایط متقاضیان که توان خریدشان به شدت کاهش یافته است، واحدهای قدیمی را دراولویت‌ خرید خود قرارداده اند.برخی گزارش‌ها نیز از کوچ اجاره نشین‎ها به شهرهای اطراف تهران حکایت دارد.

آمارها از بازار مسکن پایتخت در مهرماه حاکی‎است، در شرایطی که معاملات خرید و فروش ۳۲ درصد کاهش یافته، کمترین کاهش تعداد معاملات در بازه‌های سنی ۱۶ تا ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال (به ترتیب به میزان ۲۱- و ۲۳- درصد) و بیشترین کاهش تعداد معاملات در بازه های بین ۱۱ تا ۱۵ و کمتر از ۵ سال (به ترتیب به میزان ۴۴- و ۳۸- درصد) بوده است. به بیان دیگر واحدهای قدیمی ساز نسبت به سال گذشته درصد بیشتری را از کل معاملات از آن خود کرده اند.

از سوی دیگر در مهرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ، تعداد معاملات در بازه های با سطح زیربنای کمتر از۴۰ وبیش از ۲۰۰ متر مربع به ترتیب ۲۲ و ۵ درصد افزایش داشته اما، معاملات در سایر واحدهای مسکونی با نرخ رشد منفی همراه بوده است. به‎طوری که بیشترین کاهش مربوط به واحدهایی با سطح زیربنای ۸۰ تا ۱۰۰ و ۶۰ تا ۸۰ متر مربع به میزان ۴۱ و ۴۰ درصد گزارش شده است.

بازار معاملات خانه‎های قدیمی‌

از نظر ارزش نیز بیشترین تعداد معاملات به واحدهای مسکونی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان با سهم ۶.۶ درصد از معاملات اختصاص داشته است و واحدهای با ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هم با سهم ۶.۴ درصد از معاملات در جایگاه بعدی قرار دارند. کمترین سهم هم به واحدهای با ارزش کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان مربوط می شود که سهم ۰.۲ درصدی از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است .

بر اساس اعلام بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مهرماه ۱۳۹۷ میانگین  قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب، ۶.۴ و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…