آیا شارژ شبانه به گوشی آسیب می‌زند؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
توصیه می‌شود در مواقعی که گوشی خود را شب‌ها به شارژ متصل می‌کنید، اگر طول شب بیدار شدید، گوشی را از شارژ جدا کنید.
شارژ شبانه گوشی

آیا شارژ شبانه گوشی بد یا حتی خطرناک است؟ پاسخ این سؤال مانند بسیاری از موارد مربوط به باتری موضوع پیچیده‌ای است. برای پاسخ به این سوال در این نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید.

آیا شارژ شبانه گوشی خطرناک است؟

گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ی کافی هوشمند هستند تا نگذارند فشار اضافی به باتری وارد شود. قطعات محافظتی اضافه‌ای که درون گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها به کار  رفته‌اند از بروز چنین اتفاقی جلوگیری می‌کنند. زمانی که باتری درون گوشی به ظرفیت ۱۰۰ درصد خود می‌رسد، شارژ متوقف می‌شود. معمولاً بین یک یا دو ساعت پس از اتصال به شارژر چنین اتفاقی می‌افتد.

شارژ شبانه گوشی
اگر گوشی خود را شبانه به شارژر متصل کنید، هر بار که ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود به خودی خود شارژ آن متوقف شده و با کاهش مقدار شارژ به ۹۹ درصد دوباره فرایند شارژ کردن را شروع می‌کند. چنین اتفاقی باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود.
زیاد نگران کاهش طول عمری باتری نباشید. وقتی که به خواب می‌روید گوشی را به شارژر متصل کنید. اگر در میانه‌ شب بیدار شدید، گوشی را از شارژ جدا کنید تا با کاهش میزان شارژ به ۹۹ درصد، گوشی‌تان شارژ خود را دوباره شروع نکند. اگر وسط خواب‌تان بیدار نمی‌شوید، شارژر را به خروجی برق هوشمندی متصل کنید که مجهز به تایمر است و آن را طوری تنظیم کنید که یک یا دو ساعت بعد خاموش شود.

مشکلات احتمالی که ممکن است هنگام شارژ شبانه شاهد آن باشید، شامل موارد زیر است:

۱) داغ شدن باتری گوشی
 شارژ دوباره و دوباره می‌تواند باعث داغ شدن باتری گوشی شود. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند برای شارژ شبانه گوشی ، قاب گوشی را از آن جدا کنید. حداقل اینکه کتاب یا لوازم دیگر را روی گوشی خود قرار ندهید و از قرار دادن گوشی زیر بالش خود اجتناب کنید. با انجام دادن هر یک از این اشتباهات می‌توانید باعث داغ شدن باتری و آسیب رساندن به آن شوید. اگر نگران آتش گرفتن باتری گوشی‌تان هستید، گوشی را هنگام شارژ شدن در ظرفی فلزی قرار دهید.

۲) کابل نامناسب
 اگر در حال استفاده از کابلی هستید که توسط کارخانه‌ سازنده‌ی گوشی شما تولید نشده است یا گواهی‌های مورد نیاز را ندارد، ممکن است دچار مشکل شوید. ممکن است سیم کابل و پورت اتصال آن مناسب گوشی شما نباشند. قبل از خرید این کابل‌ها به مشخصات آن‌ها دقت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا استفاده از دست مخالف ما را باهوش‌تر می‌کند؟  را در مجله دلتا بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. متین

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۳ ق٫ظ

    بله

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…