اشتباهات رایج در شستن موی سر کدامند؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسلما خیلی از افراد هنگام شستشوی سر خود به شیوه‌های اشتباه یا درست توجهی نمی‌کنند و صرفا طبق عادت همیشگی با موهای خود رفتار می‌کنند.
شستن موی سر

بسیاری از ما در طول روز با موهای کاملاً وز روبرو هستیم. حتی ممکن است مراقبت‌های خوبی هم از موهای خود داشته باشیم اما موها آنطور که باید سالم نیستند. در این نوشتار از مجله دلتا اشتباهات رایج در شستن موی سر را به شما می‌گوییم.

شستن موی سر

اشتباهات رایج شستشوی مو که به موهایتان آسیب می‌زند

۱- استفاده از آب داغ یا آب سرد

آب بیش از حد سرد یا گرم باعث آسیب جدی به موها و پوست سر می‌شود. آب تازه با دمای معمولی و استفاده از شامپو و نرم کننده بهترین حالت شستشوی مو خواهد بود.

۲- شانه کردن مو از بالا به پایین

بسیاری از افراد زیر دوش حمام، موهایشان را از بالا یعنی از قسمت ریشه‌ها به سمت ساقه یا نوک مو شانه می‌کنند و عقیده دارند که با این کار محصولات بهداشتی به تمام نقاط مو می‌رسد؛ اما این کار کاملا غلط است، زیرا احتمال شکنندگی موها را افزایش می‌دهد. اگر قصد شانه کردن موها در حمام را دارید، این کار را حتما بعد از استفاده از نرم کننده انجام دهید. کم کم از پایین مو آرام شانه بزنید و تکه‌های کوچک مو را انتخاب کنید و آرام آرام به سمت بالا بروید.

۳- استفاده از محصولات مخصوص موی صاف برای موهای فر

محصولات مربوط به صاف کردن مو برای موهای سر می‌تواند حالت زبر و خشنی به موها بدهند. موهای فر معمولا خشک‌تر از موهای صاف هستند و استفاده از محصولات مخصوص موهای صاف، رطوبت کافی را به این موها نمی‌دهد.

۴- استفاده از نرم کننده قبل از شامپو

اگر نرم کننده را قبل از شامپو بزنید، شامپو نمی‌تواند به اندازه کافی بقایای نرم کننده را از روی موهای شما بردارد. در نتیجه، موها به اندازه کافی تمیز نخواهند شد و چربی روی پوست سر باقی می‌ماند.

۵- شستن هر روزه موها

اگر موهایتان را هر روز می‌شویید، مطمئن باشید که احتمال خشکی پوست سر افزایش پیدا می‌کند و چربی‌های ضروری و طبیعی پوست که عامل براق شدن مو هستند، از بین می‌رود.

۶- استفاده از شامپو از پایین به بالا

اگر شامپو را از وسط مو یا از پایین مو استفاده می‌کنید و کم کم به سمت بالا می‌روید، باید روش خود را تغییر دهید؛ زیرا موهایی که نزدیک به پوست سر هستند، قطعاً چربی بیشتری نسبت به قسمت‌های دیگر دارند و حتماً باید شامپو را در آن قسمت اعمال کنید.

۷- دو بار شستن موها

یک شامپوی معمولی به اندازه یک بار برای هر بار حمام کردن می‌تواند آلودگی‌ها را از روی مو بر دارد. استفاده بیشتر از این میزان، موها را ضعیف می‌کند و باعث وز شدن موها و از بین بردن چربی سالم و ضروری خواهد شد.

8 6 اشتباهات رایج در شستن موی سر کدامند؟

۸- استفاده نکردن از محصولات مخصوص موهای رنگ شده

موهای رنگ شده قطعاً نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به موهای معمولی دارند و پس از آن باید از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. برای موهای رنگ شده حتماً باید هر دفعه از نرم‌کننده استفاده کنید.

۹- فشردن موها برای گرفتن آب مو

اگر پس از شستن موی سر خود با موهایتان خشن رفتار کنید، قطعاً باعث خشکی آن خواهید شد. بسته به بافت مویی که دارید، در هر صورت، فشردن و چلاندن آن‌ها اصلا کار خوبی نیست، زیرا عامل وزی مو خواهد شد.

۱۰- کشیدن حوله روی موها

استفاده از حوله بعد از حمام، جزء رایج‌ترین راه‌ها برای خشک کردن مو است؛ این روش رطوبت مو را از بین می‌برد و باعث می‌شود موهای شما در طولانی مدت، دچار خشکی و شکنندگی شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا می‌دانید آی کیو شما چند است؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…