رنگ های تیره در دکوراسیون

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون خانه با رنگ‌های تیره زیبایی خاص خودش را دارد. رنگ‌های تیره دکوراسیون خانه را خاص‌تر و و مدرن‌تر می‌کنند.
رنگ تیره در دکوراسیون

طراحان و خانه‌دارهایی که به دنبال ایده‌های جدید و خلاقانه می‌گردند، بهتر است نگاهی هم به طیف های رنگی تیره بیندازند. دکوراسیون خانه با رنگ تیره انتخابی است که فضای بیشتری برای خلاقیت و ایده‌های جدید، نسبت به دکوراسیون‌هایی با طیف رنگی روشن، فراهم می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم سری به رنگ های تیره در دکوراسیون بزنیم. برای خانه‌ای با دیوارها، کف و سقف تیره چه وسایلی باید تهیه کنید؟ با مجله دلتا  همراه باشید.

دیوارهایی تیره به رنگ سورمه‌ای

شاید فکر کنید که رنگ‌های روشن محیط خانه را خارق‌العاده می‌کنند اما این رنگ های تیره هستند که می‌توانند به اتاق نشیمن شما وزن و عمق بدهند. یکی از رنگ‌های تیره سورمه‌ای است. این حجم از آبی تیره روی دیوارها آرامشی غافلگیر کننده برای اهالی منزل به ارمغان می‌آورد. زمانی که دیوارها به رنگ‌های تیره هستند، بهتر است کف را روشن کنید. اگر منزل استیجاری است و پارکت‌ها هم تیره هستند، بهتر است یک فرش سفید تهیه کنید و به پیروی از آن چند اکسسوری سفید خریداری کنید. تابلوهای هنری سفید یا تابلوهایی با طرحی از دریا،  برای این دیوارهای سورمه‌ای رنگ بسیار مناسب هستند.

 فقط بخشی از دیوار را تیره کنید

اگر قصد استفاده از رنگ‌های تیره برای دکوراسیون خانه خود را دارید اما هنوز مردد هستید؛ بهتر است بخشی از دیوار یا نقاط کانونی را رنگ تیره کرده و باقی را رنگی روشن‌تر یا سفید کنید. در واقع یک بازی رنگ، بین تیره و تیره‌تر ایجاد ‌کنید. اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارید؛ می‌توانید کابینت‌ها را تیره کنید و برای دیوارها از رنگ روشنی مانند سفید استفاده کنید. این شیوه برای دکوراسیون آشپزخانه‌های پرنور هم بسیار کاربردی است، چون رنگ‌های تیره، نور کم‌تری را به داخل خانه منعکس می‌کنند.

رنگ تیره در دکوراسیون

کف‌ها را به رنگ تیره درآورید

اگر جسارت داشتن دیوارهای تیره را ندارید، بهتر است مصالح کف را تیره انتخاب کنید. بر خلاف تصور عموم، این ترفند برای خانه‌های کوچک بسیار کاربردی است. کف تیره به همراه دیوارهای سفید فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه می‌دهد. اگر کف تیره‌ای دارید، بهتر است از اکسسوری‌های تیره، برای دیوارهای سفید خانه خود استفاده کنید.

مبلمانی به رنگ‌های تیره انتخاب کنید

برای داشتن رنگ های تیره در دکوراسیون اگر نتوانستید دیوارها و کف را به رنگ تیره دربیاورید، استفاده از مبلمانی در طیف رنگی تیره، گزینه مناسبی برای چیدمان شما خواهد بود. در انتخاب رنگ تیره، به نور و ابعاد فضا نیز دقت کنید تا بعد از آن پشیمان نشوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب چیدمان اتاق خواب کوچک و کم هزینه سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…