عواقب فحاشی از طریق پیامک

۴
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
فحاشی آن است که شخصی نسبت به شخص یا اشخاص دیگر الفاظ رکیک و زشت بکار ببرد.
عواقب فحاشی از طریق پیامک

امروزه در سراسر دنیا شاهد گسترش راه‌های ارتباطی هستیم. ابزار‌های زیادی در اختیار انسان قرار گرفته تا به وسیله آن به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. در میان این ابزارها، تلفن یا تلفن همراه رایج‌ترین و مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط است که به آسانی در دسترس عموم مردم قرار دارد. با این حال ممکن است با سوء‌استفاده، این وسیله محبوب دردسر‌ساز شود. مزاحمت، توهین، فحاشی یا تهدیدهای تلفنی و پیامکی موضوعاتی هستند که جرم محسوب می‌شوند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی عواقب فحاشی از طریق پیامک می‌پردازیم.

عواقب فحاشی از طریق پیامک

به طور کلی توهین و فحاشی بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی دارای مجازات: « توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه و یا پنجاه هزار‌ تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.»

همچنین بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مجازات فحاشی و اهانت از طریق پیامک به اینصورت است که: «هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.»

پس بنابراین فحاشی از طریق لوازم الکترونیکی و مخابراتی علاوه بر مجازات‌های ذکر شده در قانون مجازات اسلامی، فرد را از سوی شرکت مخابرات هم، مشمول جریمه و محدودیت‌های ارتباطی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مزاحمت در فضای مجازی را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ق٫ظ

  2. ایرج سالاری

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

    گمانمیکنم دانش حقوق مدنی یکی دراز نیازهای اساسی عامه جامعه ماست.بیشتربه این اطلاع رسانی بزبان عامه مطلب بزاریدتا در تضییع احقاق کمتراتفاقاتی شاهدباشیم. فقرمالی عیب نیست ..اما فقردانش وفرهنگی بزرگترین عیب است.

    پاسخ

  3. بابک

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ق٫ظ

    عالی بود..

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …