خواص بی‌نظیر لوبیا سبز

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از لوبیا سبز در غذاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. به هر روشی که از لوبیا سبز استفاده کنید، باز هم خواص زیادی خواهد داشت. لوبیا سبز منبع خوبی از انواع ویتامین ها و فیبر است.
خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز از خانواده باقالی است. میوه، غلاف و دانه این گیاه مفید و پرخاصیت ارزش غذایی و درمانی بسیار دارد. بطو رکلی، انواع مختلفی از لوبیا در سراسر دنیا وجود داشته که هریک خواص مختص به خود را دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص لوبیا سبز صحبت خواهیم کرد.

گیاه‌شناسی لوبیا سبز

لوبیا سبز، گیاهی است یک ساله، دارای یک ریشه اصلی راست و ریشه‌های فرعی فراوان است. بر روی ریشه‌های کوچک لوبیا غده‌ها‌ی قهوه‌ای رنگ نامنظم دیده می‌شود. برگ‌های لوبیا دارای گوشواره هستند. گل‌های این نوع لوبیا به صورت خوشه‌ای یا منفرد و از جوانه‌های جانبی کنار برگ‌ها بوجود می‌آیند.

ارزش غذایی لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز و فواید درمانی

برخی از مهمترین خواص درمانی لوبیا سبز عبارتند از:

  • لوبیا سبز به دلیل کالری بسیار پایین و فیبر فراوان برای کاهش وزن و کمک به افرادی که رژیم لاغری دارند مفید می‌باشد.
  • مصرف لوبیا سبز برای حفظ سلامت مفاصل مفید بوده، از پوکی استخوان پیشگیری و به درمان آرتروز و روماتیسم کمک می‌کند. بطور کلی، یکی از مهم‌ترین خواص لوبیا سبز کمک به استخوان سازی است و به دلیل داشتن ویتامین کا بالا، ‌برای ساختن استخوان‌هایی قوی بسیار مفید است.
  • لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است و حاوی آهن و اسید فولیک فراوان بوده و همانطور که در مورد خواص لوبیا ذکر گردید، برای درمان کم‌ خونی مفید است.
  • لوبیا سبز حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم می‌‌باشد که هر کدام از این مواد نقش موثری در تقویت سیستم قلبی ـ عروقی ایفا می‌کنند و به عنوان غذایی مفید برای این بیماران محسوب می‌شود.
  • یکی دیگر از خواص لوبیا سبز استفاده از آن برای کمک به درمان آسم و حملات میگرن است که به دلیل خاصیت ضد التهابی این سبزی ارزشمند می‌باشد.
  • مواد موثر موجود در این نوع لوبیا، باعث شده که  از آن برای کمک به درمان و پیشگیری از افسردگی استفاده شود. همچنین مصرف لوبیا سبز به تنظیم اشتها، بهبود خلق و خو و خواب راحت کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص لوبیا سبز را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…