آیا قرار دادن جاکفشی در مشاعات ساختمان مجاز است؟

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ساختمان‌های مسکونی از آنجا که دارای قسمت‌های مشاع زیادی هستند قوانین و مقررات خاصی دارند؛ به همین منظور، قانون تملک آپارتمان‌ها وضع شده است.
قرار دادن جاکفشی در راه پله

در آپارتمان‌ها فضاهایی به عنوان فضای مشاع شناخته می‌شود که برای استفاده شریکی اهالی و ساکنین آن است. راه پله آپارتمان یکی از این فضاهای مشاع است که قوانین مربوط به خود را دارد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع قرار دادن جاکفشی در مشاعات ساختمان می‌پردازیم.

قرار دادن جاکفشی در مشاعات

طبق قانون تملک آپارتمان‌ها، گذاشتن میز و صندلی و هر نوع اشیاء دیگر و همچنین نگهداری حیوانات، در قسمت‌های مشترک ممنوع است. بنابراین قرار دادن جاکفشی در راهرو، راه پله و جلوی آپارتمان طبق تبصره ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها ممنوع است و چون زیبایی و نظم ساختمان برهم می‌خورد، کاری غیرقانونی به حساب می‌آید.
این تبصره در حالت کلی برای همه ساختمان‌ها است. اما اگر تمامی ساکنینی که به صورت مشترک از فضای مشاع راه پله استفاده می‌کنند، بر سر این موضوع به توافق برسند، مانعی ندارد.
شرایط هر ساختمان می‌تواند متفاوت باشد. بر همین اساس اگر همه ساکنین با این موضوع مشکلی نداشته باشند و تنها حتی یکی از ساکنین موافقت نداشته باشد، گذاشتن جاکفشی جلوی درب ورودی آپارتمان‎‌ها بر اساس قانون ممنوع است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر فسخ قرارداد اجاره در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …