درمان زخم معده با روش‌های خانگی

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زخم معده که به زخم شکم نیز معروف است، زخم دردناک مخاط معده است که شامل هر زخمی است که هم معده و هم روده کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد.
درمان زخم معده

زخم معده خود را با درد و سوزش در ناحیه شکم، احساس سنگینی و ریفلاکس، استفراغ و حتی خونریزی معده نشان می‌دهد. در این میان انواع مختلفی از غذا‌ها وجود دارد که می‌تواند به تنظیم pH معده کمک کند و با کاهش اسید معده، علائم این عارضه را کاهش دهد. در این مطلب از مجله دلتا درباره‌ درمان خانگی زخم معده صحبت خواهیم کرد.

در این میان انواع مختلفی از غذا‌ها وجود دارد که می‌تواند به تنظیم pH معده کمک کند و با کاهش اسید معده، علائم این عارضه را کاهش دهد:

هویج

هویج یکی از سبزیجات توصیه شده برای مبتلایان به زخم معده است. این سبزی دارای خواص قلیایی و شفابخش بوده و حتی درمان کننده زخم‌های روده نیز هست. وجود فیبر در این سبزی منجر به پیشگیری از یبوست می‌شود.

سیب

با توجه به غلظت بالای مواد مغذی ضروری، سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها با خاصیت دارویی است. این میوه حاوی اسید‌های آلی بوده که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می‌کند. مصرف سیب برای تسکین زخم معده، یبوست و اسهال توصیه می‌شود.

cajon plano manzanas maduras copyspace 23 2148233237 درمان زخم معده با روش‌های خانگی

آلوئه ورا

کریستال‌های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می‌توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید.

سیب زمینی

سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها برای بهبود روند هضم است. سیب زمینی حاوی مولکول‌ها و ترکیباتی است که خواص آنتی باکتریایی دارد، سوزش شکمی را کاهش می‌دهد و تورم و ریفلاکس را متوقف می‌کند.

دانه کتان

وقتی این دانه‌ها را با آب آغشته می‌کنید، ماده ژلاتینی اطراف آن‌ها را دربر می‌گیرد که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه‌ها التهاب و سوزش ناشی از زخم معده را کاهش می‌دهد. دانه‌های کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و فیبر است و برای ترمیم بافت معده مفید به نظر می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان زخم معده با تغییر رژیم غذایی را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۱۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۱۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…