وکالت‎ نامه های ملکی

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اگربخواهیم با استفاده از وکیل‎ ،معامله ملکی انجام دهیم، نیاز است بدانیم که با چه نوع وکالت نامه‌ای می‌توان قرارداد منعقد کرد؟
وکالت نامه ملکی

برخی اوقات ممکن است در شرایطی، قصد داشته باشیم با استفاده از وکیل‎ معامله ملکی انجام دهیم. در چنین موقعیتی نیاز است بدانیم که با چه نوع وکالت نامه‌ای می‌توان قرارداد منعقد کرد؟

به گزارش مجله دلتا، یکی از مخاطبان ما در سوالی این مساله را مطرح کرده، که پاسخ کارشناس حقوقی دلتا را در ادامه می‎خوانیم.

آیا با هر وکالت‎نامه‌ای می‌توان قرارداد ملکی منعقد کرد؟

پاسخ : از آنجا که وکالت‌نامه‎ها انواع متنوعی دارند، باید توجه داشت که حدود  اختیارات وکیل در هر وکالت‎نامه متفاوت است . اگر در وکالت‎نامه به صراحت قید شده باشد که وکیل، امکان خرید یا فروش ملکی را دارد، پاسخ به سوال مثبت خواهد بود و در غیر این صورت نمی‌توان با وکالت‎ نامه‌های کاری یا اداری قراردادهای ملکی منعقد کرد.  پس صرف وجود وکالت‎نامه در دست وکیل دلیلی بر صلاحیت او برای انعقاد قرارداهای ملکی نیست.

همچنین باید دقت کرد که در برخی از وکالت‎نامه ها فقط به خرید یا فروش ملکی خاص اشاره شده است که این وکالت فقط در مورد  همان ملک قابلیت اجرا دارد و هر ملکی را نمی‌توان با آن خریداری کرد یا به فروش رساند.

بنابراین ، توجه کامل به مندرجات(متن) وکالت‎نامه از ضروریات است.

با مجله دلتا، مباحث حقوقی ملکی را پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …