گشتی در موزه مرگ لس‌آنجلس

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجله دلتا شما را به بازدیدی متفاوت دعوت می‌کند؛ بازدید از دنیایی تیره و تار و آمیخته با بوی مرگ و میر که با هدف بزرگنمایی فصول سیاه تاریخ بشر و نمایش تلخ درد و رنج هم‌نوع، به انسان گوشزد می‌کند که می‌بایست به هر شکل ممکن از تکرار حوادثی از این دست جلوگیری کند.
7 5 گشتی در موزه مرگ لس‌آنجلس

موزه‌ها جایگاهی خاص را در فهرست مقاصد گردشگری سیاه به خود اختصاص داده‌اند، به همین مناسبت، مقصد امروز ما در مجله دلتا هم یک موزه است. موزه مرگ لس آنجلس که موزه‌ای کوچک اما متفاوت در شهر لس‌آنجلس است و با آثاری مرتبط با دنیای مرگ و نیستی آراسته شده است.
موزه مرگ لس آنجلس ، کالیفرنیا

موزه مرگ در لس آنجلس

این موزه نامی با معنی دارد که به سادگی، معنا و مفهوم آثار ارائه شده در آن را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بله این موزه با نام موزه‌ مرگ شناخته می‌شود. ویترینی از عجایبی تماشایی که اولین پایه‌های شکل‌گیری آن در سال ۱۹۹۵ در شهر سن‌دیه‌گو بنیان نهاده شد. در سال ۲۰۰۰ مالک آن، موزه را به خانه‌ جدیدش در شهر لس‌آنجلس منتقل کرد.

موزه مرگ لس آنجلس از مقاصد گردشگری وحشت

آثار موجود در موزه مرگ

خالقان آثار هنری این موزه از جنس دیگری هستند که ذهن‌شان درگیر اعمال مجرمانه بوده و دستانشان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است. بله قاتلان سریالی بخشی از شاهکارهای هنری این موزه را خلق کرده‌اند که در جای خود تماشایی و حتی جالب توجه است. از سوی دیگر تصاویر گرفته شده از صحنه‌های جنایت هم از جمله آثار دیگری است که در این موزه متفاوت و شاید ترسناک در معرض دید عموم قرار گرفته است. در واقع، آثار ارائه شده در این موزه با موضوعاتی همچون آدم‌خواری، تاکسیدرمی اعضای بدن انسان، آثار هنری قاتلان سریالی و تصاویر صحنه‌های جنایت، کالبدشکافی، خودکشی و غیره ارتباط دارد.

آثار موجود در موزه مرگ لس آنجلس

فعالیت‌های موزه مرگ

این موزه در اصل در اوایل دهه ۱۹۹۰ در قالب یک گالری هنری درگیر با آثار هنر معاصر شروع به فعالیت کرد، البته محوریت آثار به نمایش درآمده این گالری هنری از همان ابتدا نیز سمت و سویی مخوف و وحشتناک داشته و به سمت آثار هنری مرتبط با موضوع مرگ سوق پیدا کرده بود. پس از مدتی، پای قاتلان سریالی به این موزه باز شده و جایی نیز برای ارائه‌ آثار آنها فراهم شد. این شروع مرحله جدیدی در حیات هنری این موزه بود و آن را تبدیل به آن تصویری کرد که امروزه از این موزه، در اذهان عمومی نقش بسته است. اینجا بود که دیگر این مکان از قالب یک گالری هنری خارج شده و عنوان موزه به خود گرفت.

فعالیت‌های موزه مرگ لس آنجلس
مدیران این مجموعه ادعا می‌کنند که در خلال تاسیس این موزه تمایل داشتند تا خود مرگ را نیز برای مردم باورپذیرتر کنند. مرگ، مفهومی بزرگ و عمیق است که پیش چشمان ما جا خوش کرده و ذهن ما را حتی اگر تمایلی هم به آن نداشته باشیم، درگیر خود کرده است. در تحقیقات دانشگاهی پیرامون گردشگری سیاه، این مسئله بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، موفقیت و جذابیت گردشگری وحشت نیز به همین داستان ‌مربوط است که به این نوع از گردشگری شخصیتی خاص بخشیده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه عجایب جهان، مطلب بهشتی در ایران که شیطان به آن راه یافته است را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ب٫ظ

    ترسناک

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      بله خیلی

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

    عالی مطالب عالی وخواندنیتون

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…