نمایشگاه هنری که شما را به گریه خواهد انداخت!

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاقی در یک نمایشگاه هنری واقع در تیت مدرن در لندن، پایتخت کشور انگلستان، احساسات شما را برانگیخته و چشمان شما را پر از اشک خواهد کرد.
نمایشگاه هنری تیت مدرن

هنرمندان دائم در تلاش هستند تا احساسات بینندگان و مخاطبان‌شان را برانگیخته کنند. اما این بار یک چیدمان جدید در نمایشگاه هنری تیت مدرن (Tate Modern) در لندن با یک رویکرد فیزیکی برای تحریک همدلی، اتاقی طراحی کرده که هدف آن، به گریه انداختن شما است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این نمایشگاه عجیب آشنا شوید.
این موزه بخشی از مجموعه موزه‌های انگلستان است که شامل موزه تیت بریتانیا، موزه مدرن تیت، موزه سنت ایوز و تیت لیورپول می‌شود. این مجموعه پربازدیدترین موزه هنرهای مدرن در جهان با بیش از ۴٫۷ میلیون بازدیدکننده در سال است.
نمایشگاه هنری که شما را به گریه خواهد انداخت، نمایشگاه هنری تیت مدرن

نمایشگاه هنری که شما را به گریه خواهد انداخت

هنرمند و فعال کوبایی، مجموعه‌ای از مداخلات خاموش (series of stealth interventions) از جمله اتاق برانگیزاننده اشک‌ها را در این گالری خلق کرده است. اتاق برانگیزاننده اشک‌ها در حقیقت یک واکنش به بحران مهاجرت دنیای امروز ما است. آثار او با این هدف طراحی شده‌اند که بتوانند به افراد مستقیما درگیر این مساله کمک کنند. در حقیقت، عنوان این بخش از نمایشگاه هنری تیت مدرن ، یک عدد دائما در حال افزایش است، زیرا این عدد آمار مهاجرت سال ۲۰۱۸ و همچنین رکورد مرگ مهاجران را به ما نشان می‌دهد. آخرین عدد به جای اینکه در جایی اعلام شود، روی مچ بازدیدکنندگان در زمان ورود به نمایشگاه چسبانده می‌شود.
نمایشگاه هنری تیت مدرن در انگلستان

این نمایشگاه چگونه باعث برانگیختن احساسات می‌شود؟

بازدیدکنندگان در حین ورود، متوجه یک صدا با فرکانس پایین می‌شوند؛ صدایی که طراحی شده است تا بازدیدکنندگان را بی‌قرار کند. کف به نظر سیاه نمایشگاه در حقیقت، یک عکس بسیار بزرگ را مخفی کرده است که برای آشکار شدن به یک گروه نیاز دارد. نقاشی افقی شامل یک تصویر از صورت یوسف است، مرد جوانی که سوریه را ترک کرد و توسط یک خیریه بومی مورد حمایت قرار گرفت. بازدیدکنندگان با کمک دیگران باید تلاش کنند تا با لمس مواد حساس به گرمای روی کف، پرتره بسیار بزرگ مخفی شده را آشکار کنند.
نمایشگاه هنری تیت مدرن انگلستان
آثار این هنرمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا برای مقابله با بی‌حسی و بی‌اهمیتی، موانع احساسی ما را بشکنند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف از طریق اتاقی است که با پخش یک ترکیب آلی، غدد اشکی ما را تحریک می‌کند. در نتیجه اتفاقی می‌افتد که هنرمندان آن را همدلی اجباری می‌خوانند؛ استفاده از یک واکنش فیزیکی بدن برای به وجود آوردن یک واکنش احساسی به اجبار.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “جزیره راجا آمپات؛ بهشت ناشناخته اندونزی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…