دور افتاده ترین میراث جهانی یونسکو و رازهای پنهانش

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزایر سولووتسکیه که در خلیج اونگا و دریای سفید روسیه قرار گرفته است، صومعه‌ای تاریخی با راز‌های مخوفی را در خود جای داده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
جزایر سولووتسکیه

در جزایر سولووتسکیه زنگ‌های بالای برج‌های کلیسای جامع که دارای صدای ترسناکی هستند، به صدا در می‌آیند. راهبان با ردای سیاه و زن‌ها با روسری و دامن پشمی بلند را می‌توان در حیاط این صومعه دید. چشم‌ها به زمین دوخته شده است. به عنوان یک بازدید‌کننده، شاید کمی ترسیده باشید، اما بهتر است به جای ترک کردن اینجا، با مجله دلتا همراه باشید تا راز‌هایی که تا به امروز سر به مهر بوده‌اند را کشف کنید.
جزایر سولووتسکیه روسیه

جزایر سولووتسکیه کجاست؟

این جزایر، مکانی با بنا‌های عجیب و البته کمی ترسناک هستند. بنای تاریخی قرار گرفته در جزایر سولووتسکیه ، شناخته‌شده‌ترین بنای تاریخی روسیه است. این جزیره، نزدیک قطب شمال و در خلیج اونگا قرار گرفته است.
جزایر سولووتسکیه کجاست؟

چگونه به جزایر سولووتسکیه برسیم؟

این جزایر، حدود ۶۰۰ مایل با سن پترزبورگ فاصله دارند. شما بعد از گذراندن سفری دو روزه با قطار، دو ساعتی را هم باید با قایق در راه باشید. جایزه پشت سر گذاشتن این راه طولانی و سخت، مواجه شدن با یکی از جذاب‌ترین جاذبه های توریستی و تاریخی کشور روسیه است.
چگونه به جزایر سولووتسکیه برسیم؟

 داستان این میراث جهانی چیست؟

صومعه سولووکی، از سال ۱۹۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو، ثبت شده است. یونسکو، صومعه سولووکی را “نمونه‌ای برجسته از استحکام، شجاعت و سرسختی در محیط نا‌مهربان شمال اروپا” توصیف می‌کند. در کنار این همه عظمت، بخش تاریکی که با ظلم ادغام شده، نهفته است. این ساختمان‌ها برای قرن‌ها به عنوان جایگاهی برای بازداشت و تبعید زندانیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از پایین تپه که به این صومعه نگاه می‌کنید، مجذوب آن می‌شوید اما نمی‌دانید که درون آن چه تعداد زندانی مظلوم به میخ کشیده شده‌اند تا مرگ تدریجی خود را ببینند.
جزایر سولووتسکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو
بعد از اینکه تاریخ وحشیانه سولووکی پایان یافت، این صومعه به اردوگاه کار اجباری تبدیل شد. گفته می‌شود بین سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۳۹، بسیاری از افراد در این مکان اعدام شده‌اند. امروزه این مکان به موزه‌ای تبدیل شده است که بازدید‌کنندگان بتوانند با ماجرای تاریک و غم‌انگیز سولووکی آشنا شوند.
صومعه سولووکی در جزایر سولووتسکیه

مشاهده قناری دریایی،‌از تفریحات جزایر سولووتسکیه

علاوه بر این موزه، گردشگران می‌توانند در ناحیه غربی جزیره اصلی، شاهد بازی نهنگ سفید یا همان نهنگ بلوگا باشند. این تنها جایی در جهان است که می‌توانید شانس مشاهده این حیوان زیبا را داشته باشید. نهنگ بلوگا به دلیل صدای زیبا و دل‌نشینی که دارد، به قناری دریایی معروف است. رنگ خیره‌کننده و لبخند همیشگی این جانور دریایی، باعث معروف شدنش شده است. در طول شب‌های تابستانی، می‌توانید آواز دل‌نشین‌ این نهنگ را بشنوید. این منطقه دارای محیط و اتمسفری بی‌‌نظیر است. حدود ۶۰۰ دریاچه در اطراف این منطقه وجود دارد.
مشاهده قناری دریایی،‌از تفریحات جزایر سولووتسکیه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، سفر به شهرهای همیشه بیدار جهان را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    انتخاب مطالبی که خواندم جالب بود با عکس های زیبا . تشکر ویژه از دختران خوش سلیقه

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…