پیاده‌گردی یک روزه در تهران؛ از ایرانشهر تا گالری اعتماد

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گردش یک روزه در محدوده ایرانشهر، شما قادر خواهید بود تا از موزه شهدا، گالری اعتماد و پارک ایرانشهر دیدن کنید.
پیاده گردی یک روزه در تهران

تهران، قلب تپنده ایران و میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح، خیابان کریم‌خان زند و منطقه ایرانشهر، بخش‌هایی از پویایی تهران هستند. با نگاهی دقیق به نقشه شهری این محدوده، می‌توان دریافت که نزدیکی و اجتماع مراکز فرهنگی و هنری در کنار هم، فرصتی را فراهم آورده است تا دوستداران این عرصه بتوانند با پیاده گردی یک روزه در تهران ، تمامی این جاذبه‌ها را تماشا کنند.

اولین مقصد پیشنهادی ما برای بازدید در تور پیاده گردی یک روزه در تهران ، موزه شهدا در خیابان طالقانی است. هرچند المان‌هایی از شهدا و یاد و خاطره آن‌ها همه روزه در سطح شهر در معرض دید عموم قرار دارند؛ اما موزه شهدا دارای نکات و آثاری است که در پس تمام حرف‌ها، ناگفته باقی مانده‌اند. این ناگفته‌ها از نامه‌ها و عکس‌های قدیمی میرزا کوچک‌خان جنگلی گرفته،‌ تا عکس‌ها، مشخصات و وسایل نوجوانانی را که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیده‌اند، در بر می‌گیرد.

بازدید از موزه شهدا در پیاده گردی یک روزه در تهران
پس از خروج از موزه شهدا، مسیر شما از خیابان طالقانی به‌سمت خیابان مفتح ادامه خواهد داشت. در این مسیر، شما علاوه بر مشاهده سفارت سابق آمریکا، از بافت سنتی ساختمان‌ها، مانند سردر بانک ملی نیز دیدن خواهید کرد. شما می‌توانید خیابان‌مفتح را به‌ سمت هفت‌تیر ادامه داده و به کوچه شیرودی وارد شوید. در انتهای این کوچه بن‌بست، گالری اعتماد در سمت راست شما قرار دارد.
گالری اعتماد که در سال ۱۳۸۱ تأسیس شده، متعهد است تا با نمایش آثار هنرمندان معاصر و خلاق، به پیشبرد آن‌ها در عرصه‌های هنری کمک کرده و همچنین، مخاطبان را با آثار متفاوتی در سبک‌های انتزاعی یا فیگوراتیو، بیشتر آشنا سازد. در این گالری، هنرهایی با محوریت تقابل سنت و مدرنیته، تحولات ناشی از شهرنشینی و جهانی شدن به نمایش در آمده‌اند. پس از بازدید از گالری اعتماد، در نزدیکی چند عدد از رستوران‌های خوب این منطقه، فرصتی برای صرف ناهار فراهم خواهد شد.

بازدید از گالری اعتماد در پیاده گردی یک روزه در تهران
پس از صرف ناهار، در حوالی بعدازظهر، شما می‌توانید به‌سمت خیابان خردمند و پارک ایرانشهر یا بوستان هنرمندان، قدم بزنید. پارک ایرانشهر که یکی از باغ‌های قدیمی متعلق به زمان قاجار است، در قدیم با نام «فیشرآباد» شناخته می‌شده و در زمان جنگ جهانی نیز محل انبار تسلیحات متفقین بوده است. در سال ۱۳۷۵، پس آنکه شهرداری تملک این باغ را به عهده گرفت، ساختمان‌های قدیمی آن را تخریب کرده و بوستان امروزی ایرانشهر را پایه‌گذاری کرد.
بازدید از پارک هنرمندان در پیاده گردی یک روزه در تهران
پارک هنرمندان که به مکانی آشنا برای هنردوستان تبدیل شده است، می‌تواند به‌عنوان مکانی برای آشنایی اقشار مختلف جامعه با هنر نیز شناخته شود. نه‌تنها تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان، بلکه مجسمه‌های مختلف نصب شده در قسمت‌های گوناگون این پارک نیز، می‌توانند بازدیدکنندگان را با حال و هوای هنر همراه کنند.
بازدید از خانه هنرمندان در پیاده گردی یک روزه در تهران
پیشنهاد ما به شما این است که پس از گشت‌و‌گذار و استفاده از امکانات پارک، خود را به عصرانه‌ای در کافه گالری ایرانشهر، یا کافه‌های روی بام این پارک مهمان کرده و پس از استراحت از پیاده گردی یک روزه در تهران ، گردش خود را با تماشای یک تئاتر به پایان برسانید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران در تعطیلات نوروز، “در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…