گشت و گذار بهاره در اطراف تهران

۱۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در اطراف شهر تهران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارند که مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه و گردش در دل طبیعت بشمار می‌روند.
دیدنی های اطراف تهران

شاید بسیاری از افراد، تهران را فقط با آلودگی‌‌ها و سروصداهایش بشناسند و اطلاع نداشته باشند که این پایتخت بزرگ در کنار همه شلوغی‌هایش، زیبایی‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی که می‌توانند اوقات فراغت شما را پر کنند؛ چهره دیگری از این کلان‌شهر هستند. در حومه و اطراف تهران، مناطق بکر و تماشایی فراوانی وجود دارد که برای گذران روزهای تعطیل و آخر هفته بسیار عالی هستند. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم به اتفاق هم به دیدنی های اطراف تهران سفر کنیم.

دشت لار

دشت لار، یکی از دیدنی‌های اطراف تهران و از مقاصد تماشایی برای طبیعت‌گردی است که در دامنه‌ قله دماوند جای گرفته است. این دشت بعنوان پارک ملی، منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع شناخته می‌شود. لار همچنین به‌دلیل رویش شقایق‌های زیبا در اواخر فصل بهار، به دشت شقایق‌های وحشی نیز معروف است.
دشت لار از دیدنی های اطراف تهران

روستای افجه

افجه یکی از بهترین مقاصد برای داشتن روستاگردی و طبیعت‌گردی به‌یادماندنی و تکرارنشدنی در فصل بهار است. این روستا یکی از دیدنی‌های اطراف تهران است و تنها روستای هدف گردشگری شمیران محسوب می‌شود که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این روستا، دشت زیبا و تماشایی هویج است. وجود قله‌هایی چون آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال در اطراف افجه موجب شده است این روستا یکی از پاتوق‌های کوه‌نوردان و علاقه‌مندان به کوه‌نوردی باشد.
روستای افجه از دیدنی های اطراف تهران

سد لتیان

سد لتیان از دیدنی‌های اطراف تهران محسوب می‌شود. پیک‌نیک، ماهی‌گیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب از جمله تفریح‌هایی است که در سد لتیان می‌توانید انجام دهید. غیر از سدگردی در لتیان می‌توانید گشت‌وگذاری در دیدنی‌های اطراف آن نیز داشته باشید و از جنگل‌نوردی در جنگل‌های لتیان و تلو لذت ببرید.
سد لتیان از دیدنی های اطراف تهران

دریاچه شورمست

شورمست دریاچه طبیعی و تماشایی است که در میان درختان سرسبز و بلند قامت توسکا جای گرفته است. ماهی‌گیری، قایق سواری و اسکی روی آب، تاب‌بازی، اسب‌سواری و دوچرخه سواری از جمله تفریحاتی هستند که در کنار این دریاچه می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید.
دریاچه شورمست از دیدنی های اطراف تهران

دشت آزو

آزو، عروس دشت‌های البرز است که در ارتفاعات روستای نوای مازندران قرار دارد و یکی از بهترین دیدنی های اطراف تهران بشمار می‌رود. آزو دارای آب‌ و هوایی خنک و فرح‌بخش است و چشمه‌ها و چشمه‌سارهای زلال و شیرینی دارد. این دشت زیبا و دل‌انگیز را باید در فصل بهار دید که با گل‌های وحشی و رنگارنگ پوشیده می‌شود و زیبایی آن دو چندان است.
دشت آزو از دیدنی های اطراف تهران

روستای برغان

برای روستاگردی در نزدیکی پایتخت، برغان مقصد مناسبی است و با داشتن آب‌ و هوای خنک و دل‌پذیر در فصل بهار، گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. چشم‌اندازها و مناظر روستای برغان بسیار تماشایی و دیدنی هستند.
برغان از دیدنی های اطراف تهران
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران مطلب از الماس سبز پنهان در دامنه‌های البرز، چه می‌دانید؟ را مطالعه کنید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  2. رضا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  5. دینا

    ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

      از اینکه همراه فرهیخته ای چون شما داریم خرسندیم.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    لااقل راه های دسترسی رو هم میگفتین

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

      از اینکه همراه فرهیخته ای چون شما داریم خرسندیم.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۶ ب٫ظ

    خیلی مفید بود

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…