رنگ های روشن در دکوراسیون

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون خانه با رنگ روشن سرشار از انرژی است و بدون استثنا هر بیننده در نگاه اول عاشق آن خواهد شد. یکی از مزایای بسیار مهم دکوراسیون‌های روشن، قابلیت اضافه کردن تقریبا تمامی رنگ‌ها به صورت تاکیدی است.
رنگ روشن در چیدمان منزل

یکی از برجسته‌ترین مزیت‌هایی که دکوراسیون با رنگ‌های روشن دارد، این است که طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توان به زیبایی کنار هم آورد. رنگی که برای زمینه استفاده می‌شود، اغلب نقشی خنثی خواهد داشت که همانند یک بوم نقاشی یکدست است و می‌توان ترکیبی عالی از ابزارها، دکوری‌ها و المان‌های مختلف با رنگ‌های مناسب را روی آن اجرا کرد. در این مطلب از مجله دلتا نکات بسیار کاربردی، برای داشتن منحصر به فردترین چیدمان با رنگ‌های روشن در دکوراسیون منزل را ارائه خواهیم کرد.

زمینه‌ای خنثی برای نقش بهترین رنگ‌ها

وقتی می‌خواهید رنگ‌های روشن در دکوراسیون منزل به کار ببرید بهتر است، زمینه‌ای خنثی انتخاب کنید. این کار را حتی می‌توانید با دیوارپوش‌ها، کاغذ دیواری، رنگ‌های مناسب برای دیوار و سقف اجرا کنید. البته استفاده از رنگی متفاوت برای قسمتی از دیوارها یا حتی کف، برای متفاوت بودن فضا جلوه خاصی را ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. با این کار از یکنواختی فضا جلوگیری خواهد شد. برخی افراد با توجه به سلیقه شخصی، علاقه بیشتری نسبت به رنگ‌هایی که با یکدیگر همخوانی دارند، نشان می‌دهند. این در صورتی است که برخی دیگر رنگ‌هایی که متضاد و جیغ هستند و جلوه بیشتری دارند را ترجیح می‌دهند. این موضوع کاملا به سلیقه شخصی مربوط است و برای تنوع هر دو گزینه را می‌توان به کار گرفت. اما در حالت کلی باید به تناسب بین رنگ‌های انتخابی توجه داشت.

رنگ روشن در چیدمان منزل

رنگ‌های متضاد

در نظر گرفتن رنگ‌های متضاد در کنار هم می‌تواند ایده‌ جالبی باشد. برای این کار می‌توانید طیفی از یک رنگ از درجه روشن تا تیره را انتخاب کنید و در دکوراسیون داخلی به کار ببرید. اما برای جلوه و شکیل شدن باید از یک یا دو رنگ متضاد با آن نیز استفاده کنید.

وسایل و المان‌های رنگی

حتما نباید زمینه فضا از رنگ‌های روشن در دکوراسیون به کار گرفته شود. گاهی فرصت چندانی برای تغییر رنگ دیوارها و کفپوش نیست. بهترین راه تهیه مبلمان، فرش، لوستر، تابلوها، مجسمه‌ها و دکوری‌های مختلف با رنگ‌های شاد است، حتی از این روش برای جلب توجه نیز می‌توانید استفاده کنید. زمانی که نیاز باشد توجه به قسمت خاصی از منزل باشد یا اینکه ایرادی در قسمتی از فضا پوشیده شود، استفاده از دکوری‌های جذاب با رنگ روشن می‌تواند راهکاری عالی باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون انواع آشپزخانه سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۹ ب٫ظ

    خیلی عالی بود عزیزم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…