نکات مهم انتخاب کوسن برای مبل

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوسن‌ها در مبلمان جایگاه ویژه‌ای دارند و علاوه بر جنبه راحتی، حسی که به فضا منتقل می‌کنند، بسیار تأثیرگذار است.
کوسن مناسب مبل

دکوراسیون داخلی منزل، تا حد زیادی به سلیقه شخصی و وجود المان‌های مختلف بستگی دارد. یکی از راهکارهایی که می‌توان به وسیله آن دکوراسیون مبلمان‌ و ظاهر آنها را تغییر داد، انتخاب کوسن با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. البته باید در نظر داشت که اکثر اوقات انتخاب کوسن، تحت تاثیر سبکی است که برای دکوراسیون منزل به کار برده می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

توجه به سبک مبلمان

معمولا برای مبلمان با سبک‌های کلاسیک از کوسن‌های طرح‌دار استفاده می‌شود. برای مبلمان‌ کلاسیک، می‌توان از کوسن‌هایی استفاده کرد که طرح پارچه مبل را داشته باشند. بهتر است یکی از رنگ‌های زمینه مبل برای کوسن مبل‌های کلاسیک انتخاب شود. برای انتخاب کوسن مبل‌های مدرن می‌توانید، کاملا متنوع عمل کنید و از کوسن‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید.

توجه به رنگ‌بندی

برای اینکه کوسن، جلوه بهتری برای فضا داشته باشد، لازم است به رنگ‌های متضاد توجه کرد. استفاده از رنگ متضاد با مبلمان، زیبایی دو چندانی را به همراه دارد.

برای جلوه بیشتر و بهتر فضا می‌توانید از رنگی استفاده کنید که در اطراف آن المان‌هایی با آن رنگ به کار رفته باشد. به عنوان مثال، قرار دادن یک دکوری یا یک تابلو روی دیوار که همخوان با رنگ کوسن است، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای زیبایی فضا و جلوه بهتر و بیشتر مبلمان به شمار رود. معمولا پیشنهاد نمی‌شود از رنگ‌های یکسان با زمینه مبل، کوسن را انتخاب کنید؛ زیرا ظاهری یکنواخت ایجاد می‌کند.

کوسن مناسب مبل

کوسن مناسب برای مبلمان طرح‌دار

مبلمانی که پارچه طرح‌دار دارد، تنوع رنگی بالایی برای انتخاب رنگ کوسن را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهتر است کمی کوسن این نوع مبلمان را ساده‌تر انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است علاوه بر اینکه زیبایی مبلمان را پنهان می‌کند، سبب از بین بردن هارمونی ایجاد شده شود. طرح شلوغ مبلمان به اندازه کافی چشمگیر است. بهتر است از گزینه‌های ساده برای انتخاب کوسن استفاده کنیم تا موجب زنده شدن فضا شود.

به چیدمان کوسن‌ها دقت کنید

زمانی که گزینه‌های مختلف انتخاب کوسن برای مبل را گلچین می‌کنید، بهتر است به برخی نکات نیز توجه داشته باشید. همانگونه که تنوعی از رنگ‌ها را می‌توانید داشته باشید، باید به تقارن موجود در چیدمان کوسن نیز توجه کنید. گاهی بهتر است تعداد فرد را برای مبلمان‌ بزرگ انتخاب کنید و یکی را در مرکز قرار دهید. اما در برخی موارد لازم است، کوسن تکی یا یک جفت را برای مبلمان انتخاب کنید. البته این موضوع ممکن است تا حدودی بستگی به سایز مبلمان شما داشته باشد.

پارچه مناسب کوسن مبل

جنس کوسن‌هایی که انتخاب می‎‌کنید، علاوه بر اینکه باید قابل شست و شو باشد، بهتر است به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده، سبب تعریق برای فرد نشود.
انواع روکش‌ها و پارچه‌های تهیه شده با جنس کتان، مخمل، نخی و چرم طبیعی برای این مورد بسیار مناسب هستند. سعی کنید از کاورهایی با جنس پلاستیک برای روکش کوسن‌ها استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…