ترفندهای استفاده از مواد شوینده

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد شوینده شیمیایی در طولانی‌مدت برای لوازم و وسایل خانه مضر هستند و باعث ایجاد خوردگی و از بین رفتن درخشش و شفافیت لعاب کاشی و سرامیک می‌شوند.
استفاده از مواد شوینده

گاهی ممکن است استفاده از مواد شوینده مسمومیت‌های سطحی و شدیدی برای برخی از افراد به وجود بیاورد. از این رو در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی را که باید در مصرف این مواد به آن توجه شود را بیان می‌کنیم.

تکنیک‌هایی در استفاده از مواد شوینده

۱.مایع ظرفشویی + جوش شیرین

برای پاک کردن لکه‌های خشک شده کف ظروف، کمی جوش شیرین و مایع ظرفشویی را با یکدیگر مخلوط کنید و کنار ظرفشویی خود بگذارید و دیگر نگران غذای چسبیده به کف ظرف‌ها که به سختی پاک می‌شوند، نباشید.

۲.سس کچاپ + نمک

اگر طرفدار پر و پا قرص استفاده از ظروف مسی هستید،  اما همیشه لک شدن و سیاه شدن آن‌ها برای شما دغدغه‌ای تمام نشدنی است، یک دستمال پارچه‌ای بردارید و مقداری سس کچاپ روی آن بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی ظرف مسی بمالید و به اندازه‌ای تکرار کنید تا تمام سطح ظرف با این ترکیب خوش طعم پوشانده شود. بعد از آبکشی می‌بینید که سطح صاف و صیقلی برایتان باقی می‌ماند.

استفاده از مواد شوینده

۳.لیمو ترش + نمک

برای نظافت منزل، بعضی لکه‌ها روی پارچه‌های ظریف و حساس ایجاد می‌شود و ما نمی‌دانیم که چگونه باید این‌ها را تمیز کنیم. فقط کافی است آب لیمو و نمک را با هم مخلوط کرده و به لکه‌ها اضافه کنید. اجازه دهید نیم ساعت بماند. لکه را با سرکه و آب گرم آبکشی کنید. این محلول را می‌توانید برای برق انداختن ظروف هم استفاده کنید.

۴.سرکه + جوش شیرین

برای اینکه لکه‌های مزاحم را از بین ببرید، نصف پیمانه جوش شیرین را یا نصف پیمانه سرکه مخلوط کرده و روی لکه بریزید. سپس آن را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و ۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

استفاده از مواد شوینده

۵.جوش شیرین + مایع شوینده

همیشه موقع خرید برای منزل حتما یک بسته جوش شیرین برای نظافت منزل نیز تهیه کنید. وقتی جوش شیرین را با مایع شوینده ترکیب کنید، اسیدیته و سطح pH لباس‌های شما را تنظیم می‌کند تا پاکیزه‌تر شوند. در  نوبت بعدی که لباس‌ها کثیف به نظر  می‌رسند، یک پیمانه جوش شیرین به مخزن مواد شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید.

۶.جوش شیرین + خمیر دندان

تکنیک دیگر در استفاده از مواد شوینده استفاده از این ترکیب برای از بین بردن رد روی وسایل است. این رد را بیشتر روی وسایلی که آب نگه می‌دارند، مانند گلدان‌های شیشه‌ای می‌توان دید. با مخلوطی از جوش شیرین و خمیردندان به نسبت مساوی، می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. از یک دستمال پارچه‌ای مرطوب استفاده کنید و این مخلوط را روی لکه‌ها بکشید. این روند را تا جایی ادامه دهید که لکه‌ها پاک شوند.

۷.مایع ظرفشویی + سرکه

فصل بهار آغاز فعالیت حشرات موذی و مزاحم می‌باشد و استفاده از قرص‌های ضد حشره، پیف‌پاف‌ها و اسپری‌های مقابله با این حشرات می‌تواند سلامت خانواده را به خطر بیندازد. با مخلوط کردن سه قطره مایع ظرفشویی و سرکه می‌توانید حشرات آزار دهنده خانه خود را به آن جذب کنید. با این روش، این حشرات نمی‌توانند نجات یابند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا سکسکه می‌کنیم؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…