خواص شگفت‌انگیز شیر

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی، تقویت و استحکام استخوان‌ها از خواص شیر می‌باشد.
خواص شیر

شیر یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید بوده و همواره به عنوان یک وعده غذایی کامل بشمار می‌آید. خواص خوردن شیر برای سلامتی بسیار گسترده بوده، تقویت و حفظ سلامت استخوان‌ و دندانٰ‌ها، ایجاد آرامش و کمک به خواب راحت، تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری‌ها از خواص خوردن شیر است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره‌ خواص شیر صحبت خواهیم کرد.

خواص خوردن شیر 

طبع شیر از دیدگاه طب سنتی معتدل بوده، مصرف آن برای همه سنین و هر مزاجی مفید است. برخی از مهمترین خواص شیر عبارتند از:

  • کمک به رشد کودک، تامین نیازهای غذایی، تقویت و استحکام استخوان‌بندی کودک از مزایای مصرف شیر توسط کودکان است. متخصصان تغذیه نوشیدن ۲ لیوان شیر در روز را برای کودکان توصیه می‌کنند.
  • خواص شیر برای حفظ سلامت و زیبایی پوست شامل کاهش چین و چروک، افزایش لطافت و نرمی، پاکسازی و از بین بردن سلول‌های مرده، کاهش و التیام سوزش پوست در اثر آفتاب سوختگی و آلودگی هوا و…می‌باشد.
  • شیر از جمله مواد غذایی است که همراه با برخی از خوراکی های دیگر خواص درمانی آن چند برابر شده، و اثرات مفیدی برای سلامت خواهد داشت. از جمله شیر موز، شیر عسل، شیر و خرما و … است. البته توصیه هایی نیز در مورد مصرف شیر با سایر غذاها وجود دارد، به عنوان مثال، در صورتی که فرد شیر می‌نوشد حتما یک ساعت بعد از آن سراغ غذاهایی که از گوشت و تخم‌مرغ تهیه شده، نرود و در صورتی که گوشت یا تخم‌مرغ میل کرده به مدت ۳ ساعت صبر کند تا این غذا هضم شود و پس از آن شیر بنوشد تا بتواند از خواص آن بهره‌مند شود.

فواید شیر

  • رشد و سلامت استخوان‌ها، پیشگیری از پوکی استخوان، آرتروز و … از دیگر خواص خوردن شیر است.
  • مصرف شیر برای سلامت دندان‌ها بسیار مفید بوده، پروتئین موجود در شیر به عنوان یک محافظ از مینای دندان محافظت می‌کند و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند.
  • مصرف شیر از بروز بیماری‌های قلبی عروقی تا حد زیادی پیشگیری کرده و کلسیم موجود در آن، سطح بالای کسترول خون را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا باید ماست پروبیوتیک بخوریم؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…