دکوراسیون انواع آشپزخانه

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشپزخانه، قلب دوم خانه است و فضایی خصوصی برای اعضای خانواده بوده که معمولا مادر خانواده بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کند.
طراحی آشپزخانه

امروزه، آشپزخانه‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بر روی طراحی دکوراسیون دیگر فضاها مانند پذیرایی و اتاق نشیمن تاثیر می‌گذارند. باگذشت زمان و کوچک شدن خانه‌ها، آشپزخانه‌ها نیز کوچک‌تر شده‌اند و تجهیزات و وسایل آن‌ها زیادتر شده‌است؛ به‌همین دلیل باید بیشتر از قبل، به طراحی آشپزخانه توجه کرد زیرا با همان فضای کم می‌توان آشپزخانه‌ای کاربردی و زیبا طراحی کرد. در این مطلب از مجله دلتا با طراحی انواع آشپزخانه آشنا می‌شوید.

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل، یکی از پرکاربردترین و بی‌نظیرترین نوع آشپزخانه‌های مدرن است. همانطور که از اسمش مشخص است، از دو دیوار موازی هم تشکیل شده که توسط یک دیوار میانی به هم متصل شده‌اند. به بیان دیگر پلان آشپزخانه به شکل یو است.این نوع آشپزخانه به‌خاطر وجود تعداد زیاد کابینت، معمولا شلوغی درونشان دیده نمی‌شود و می‌توان به کمک کابینت‌ها از بی‌نظمی و شلوغی جلوگیری کرد.

طراحی آشپزخانه

آشپزخانه ال شکل

این نوع آشپزخانه‌ها مانند حرف L از یک دیوار بلند و یک دیوار کوتاه تشکیل شده‌است که البته کوتاهی و بلندی دیوارها بستگی به نوع و اندازه فضای آشپزخانه شما دارد. طراحی‌ این نوع آشپزخانه، به‌گونه‌ای است که بهتر است در کنار پذیرایی و اتاق نشیمن طراحی شود؛ به این صورت که در امتداد اتاق نشیمن، آشپزخانه به شکل L باشد در این حالت اتاق پذیرایی بزرگ‌تر دیده می‌شود. این نوع طراحی برای خانه‌هایی که متراژ آشپزخانه یا اتاق نشیمن آن کوچک است، بسیار مناسب است.

L shaped MDF kitchen دکوراسیون انواع آشپزخانه

آشپزخانه خطی

نوع دیگری از طراحی انواع آشپزخانه، به فرم خطی یا دیواری مدرن معروف است که تنها شامل یک دیوار برای نصب کابینت و قرارگیری تجهیزات و وسایل آشپزخانه است. در این نوع آشپزخانه‌ها، بهتر است از رنگ روشن یا رنگی تیره برای وسایل‌ یا کابینت‌‌ها استفاده شود؛ تا تضاد بین آن و اتاق پذیرایی دیده شود. همچنین می‌توان با قرار دادن میز ناهارخوری در مقابل آن، فضای بین آشپزخانه و نشیمن را از یکدیگر جدا کرد.

آشپزخانه جزیره

این نوع آشپزخانه‌ها، این قابلیت را به صاحب‌خانه می‌دهند که از پیشخوان (کانتر) برای کار در آشپزخانه استفاده کند. کاربرد جزیره برای خانه‌های مختلف متفاوت است؛ در خانه‌ای سینک ظرف‌شویی، در خانه‌ای دیگر گاز و در آشپزخانه دیگر ممکن است، تنها فضایی برای قرار دادن وسایل گوناگون تزیینی باشد.

آشپزخانه گالری

این نوع آشپزخانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از دو دیوار موازی برای نصب کابینت یا هرکار دیگری با توجه به نظر طراح استفاده می‌شود. به‌ خاطر فرمی که این آشپزخانه‌ها دارند، از نظر چشمی باریک و طویل به نظر می‌آیند و به عنوان سبکی مدرن از آشپزخانه در جهان شناخته شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…