فواید خوردن ماهی برای سلامت بدن

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماهی سرشار از مواد مغذی مهم، مانند پروتئین و ویتامین D بوده و از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ نیز به شمار می‌آید.
خواص ماهی

ماهی یکی از غذاهای سالم این کره خاکی محسوب می‌شود که پر از مواد مغذی و مهم مانند پروتئین و ویتامین D است. در این مطلب از مجله دلتا درباره‌ خواص ماهی صحبت خواهیم کرد.

۱. ارزش غذایی فراوان

ماهی حاوی مواد مغذی بسیاری است که بدن بیشتر انسان‌ها فاقد آن‌هاست. این مواد شامل پروتئین، ید، ویتامین‌ ها و مواد معدنی مختلف است.

۲. کاهش احتمال خطر حملات قلبی و سکته مغزی

حملات قلبی و سکته مغزی ازجمله علل شایع مرگ زودرس در جهان است. ماهی یکی از غذاهایی است که به‌دلیل مقدار فراوان اسید چرب امگا۳ در آن‌، برای سلامت قلب بسیار مفید است.

افزایش سلامت مغز

۳.افزایش سلامت مغز

عملکرد مغز با افزایش سن کاهش می‌یابد. کاهش خفیف توان ذهنی طبیعی است؛ اما عوارض جدی عصبی، مانند بیماری آلزایمر، نیز وجود دارد. نتایج بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیشتر ماهی می‌خورند، کاهش عملکرد مغزشان کمتر است.

۴. کمک به جلوگیری از افسردگی و درمان آن

افسردگی بیماری روانی شایعی است که با احساس ناخوشی، غم و اندوه، کاهش انرژی و ازدست‌دادن علاقه به زندگی و فعالیت‌ها نمایان می‌شود. مطالعات نشان داده است در افرادی که به‌طور مرتب ماهی می‌خورند، احتمال ابتلا به افسردگی کمتر است.

 ۵. منبعی غنی از ویتامین D

ویتامین D به‌عنوان هورمونی استروئیدی در بدن عمل می‌کند. ماهی و فرآورده‌های آن یکی از منابع غنی ویتامین D است. ماهی‌های چرب، مانند قزل‌آلا و شاه‌ماهی، حاوی بیشترین مقدار از این ویتامین است.

۶. درمان بیخوابی

محققان معتقدند کمبود ویتامینD سبب افزایش اختلالات خواب می شود. مصرف ماهی که منبع خوبی از این ویتامین است موجب بهبود خواب و عملکرد روزانه می شود.

فواید ماهی

۷.پیشگیری از آسم در کودکان

آسم یک بیماری شایع است که مهم‌ترین خصیصه‌ آن التهاب مزمن مجرای تنفسی است. متاسفانه، میزان آسم به‌طور چشمگیری در چند دهه گذشته افزایش یافته است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ماهی به‌طور منظم ۲۴٪ خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش می‌دهد، اما اثر قابل توجهی در بزرگسالان ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب میگو، پرخاصیت‌ترین غذای دریایی را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  2. محمدرضا

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۱۴ ب٫ظ

    عالی ممنونم

    پاسخ

  3. سنای

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود سوال امگا۳ قلب را تقویت میکند خواص امگا۶ و۹ در بدن چیست

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…