ارگ بم، گورستان ایستاده کودکان

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ایران نقاطی وجود دارند که در گذر زمان لباس رمزآلود خود را هنوز از تن در نیاورده‌اند.
ارگ بم

کنجکاوی یکی از تمایلات بشر است که او را به سوی کشف ناشناخته‌ها جذب کرده و او را راهی سفرهای مرموزی می‌کند که انتهای آن‌ها راه مشخصی نیست. نقاطی در ایران وجود دارند که رازهایی سر به مهر را در دل خود گنجانده‌اند. گاهی این راز و رمزها شاهکار خالق هستی و برخی دیگر ساخته دست ماست. در این مطلب از مجله دلتا شما را به یکی از این اماکن اسرارآمیز و ترسناک ایران یعنی گورستان ایستاده کودکان یا ارگ بم می‌بریم.
ارگ بم کرمان

راز ترسناک ارگ بم

ارگ بم کرمان باشکوه‌ترین و قدیمی‌ترین سازه خشتی دنیا در شهر بم است که هرساله گردشگران زیادی برای تماشای بقایای آن به دیدنش می‌روند ولی کمتر کسی از راز هولناکی که این ارگ با خود حمل می‌کند، خبر دارد. چندی پیش، پس از زلزله بم، باستان‌شناسان و کارشناسان، جسد مومیایی چند کودک و اسکلت نوزادهایی را در دیواره‌های بلند و لابه‌لای حصارهای این ارگ با ابهت پیدا کردند. باستان‌شناسان، اسکلت ۶۸ کودک و نوزاد را که به صورت عمودی لابه‌لای دیوارهای خشتی و گلی ارگ بم دفن شده بودند، تشخیص دادند.
راز ترسناک ارگ بم

علت وجود این اجساد چیست؟

در مورد اینکه چرا جسد این کودکان لا‌به‌لای دیوارها دفن شده، باستان‌شناسان اختلاف نظر دارند. قصه‌هایی در میان مردم بم رایج است که می‌گوید علت دفن این کودکان، حمله آقا محمد‌خان قاجار به بم و محاصره یک ساله ارگ توسط او است.
گویی ساکنین ارگ چون راهی به گورستان بیرون شهر نداشته‌اند، چاره‌ای جز دفن اجسادشان در لابه‌لای دیوارها نداشته‌اند. بین برخی مسن‌ها نیز داستان‌های ترسناکی از وجود موجودات عجیب و غریب و راه و رسم کشتن بچه‌ها توسط آن‌ها رایج است.
گورستان ایستاده کودکان، ارگ بم
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه عجایب جهان، مطلب “چرا نام این پل، پل شیطان است؟” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…