همه چیز درباره دکوراسیون رنگ طوسی

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیزی که در مورد رنگ خاکستری در بین افراد بیشتر دیده می‌شود این است که خاکستری یا طوسی به عنوان یک رنگ خنثی، اخیراً در خانه‌ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
ترکیب رنگ طوسی دکوراسیون

در گذشته رنگ طوسی و خاکستری را، به عنوان رنگ‌های خنثی و بی‌روح می‌شناختند؛ اما امروزه، این رنگ‌ها بسیار پرطرفدارند. تنها کافیست، کاربرد رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی و انواع رنگ‌هایی که می‌توان با آن ترکیب کرد را بشناسید و ترکیبی که مدنظرتان است را به کار ببرید. با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ طوسی به چه رنگی گفته می‌شود؟

اغلب ما تصور می‌کنیم رنگ طوسی از ترکیب رنگ سفید و مشکی ساخته شده است و اگر سفیدی رنگ بیشتر باشد، طوسی روشن‌تر می‌شود و اگر مشکی آن بیشتر شود، طوسی تیره‌تر می‌شود. در حالی که رنگ طوسی را می‌توان از ترکیب رنگی سفید با سرمه‌ای ساخت؛ که از این ترکیب، طوسی که به سمت رنگ آبی می‌رود، ساخته می‌شود.

۱. ترکیب رنگ طوسی با سفید

ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر، فضای خانه را روشن‌تر کرده و خانه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما به علت اینکه هر دو رنگ روشن هستند، دکوراسیون خانه را بی‌روح می‌کنند؛ پس بهتر است از یک رنگ دیگر نیز در کنار آن استفاده کنید.

۲. ترکیب رنگ طوسی و زرد

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ترکیب‌ها، ترکیب رنگ طوسی و زرد است که فضایی دلنشین و در عین حال خاص را در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کند. در زیر نمونه‌هایی از این ترکیب خارق‌العاده را مشاهده می‌کنید.

ترکیب رنگ طوسی دکوراسیون

۳. ترکیب رنگ طوسی و سبز

رنگ سبز، رنگی سرد است که در کنار طوسی، ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند. با استفاده از این ترکیب، می‌توانید فضایی دلنشین را در منزل و دکوراسیون خانه ایجاد کنید؛ اما اگر به دنبال فضایی رمانتیک و گرم هستید، ترکیب این دو رنگ را پیشنهاد نمی‌کنیم.

۴. ترکیب رنگ طوسی و آبی

یکی دیگر از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ طوسی و آبی است. تا آنجایی که در سال ۲۰۱۶، پنتون، ترکیب این دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. اما به دلیل اینکه این رنگ‌‌ها سرد و خنثی به حساب می‌آیند، بهتر است از رنگ‌های گرم در گوشه‌ای از دکوراسیون استفاده شود.

ترکیب رنگ طوسی دکوراسیون

۵. ترکیب رنگ طوسی و نارنجی

رنگ نارنجی، رنگی گرم و نشاط‌آور است و رنگ طوسی، رنگی خنثی و آرامش‌دهنده است. ترکیب این دو رنگ برای اتاق خواب یا آشپزخانه بی‌نظیر است و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.

۶. ترکیب رنگ طوسی و بنفش

رنگ بنفش جزء رنگ‌های شیک به حساب می‌‌آید و معمولا بیشتر در دکوراسیون با سبک کلاسیک استفاده می‌شود. از آنجایی که رنگ بنفش، رنگی گرم و رنگ طوسی رنگی خنثی است، این دو رنگ یکدیگر را تکمیل کرده و ترکیبی جذاب ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب دکوراسیون بهاری خانه، ایده‌هایی ساده و کم‌هزینه سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…