ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه کوچک معضل خیلی از خانم‌های خانه‌دار است. با رعایت چند ترفند در دکوراسیون آشپزخانه، به بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک خود کمک کنید.
بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

آشپزخانه شما بزرگ و دلباز است یا کوچک؟ اگر کوچک است، برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک می‌توانید با چند تغییر ساده و جزئی، به آسانی آن را به یک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل کنید. این ترفندها ارزان و کم هزینه هستند و در کمترین زمان ممکن هم می‌توانید آن‌ها را به‌کار بگیرید. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب رنگ مناسب

استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن در بزرگ‌تر به نظر آمدن آشپزخانه کمک می‌کند. برای نمونه همراه با کابینت‌های کرم رنگ، برای دیوارها از رنگ بژ استفاده کنید یا اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های خنثی ندارید، می‌توانید از رنگ سبز ملایم یا آبی یا زرد روشن استفاده نمایید. میزان استفاده از این رنگ‌ها بنا به ابعاد و اندازه آشپزخانه شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر آشپزخانه شما خیلی کوچک است، رنگ‌های سفید و خنثی را بیش‌تر به‌کار ببرید.

بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

استفاده از مصالح مناسب

از کابینت با درهای آینه‌ای در آشپزخانه استفاده کنید. زیرا این کار آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید به جای این کار، برای تعدادی از کابینت‌ها از درهای شیشه‌ای استفاده کنید و درون آن‌ها ظرف‌های شیشه‌ای و کریستالی بگذارید تا درخشش آن‌ها فضای آشپزخانه را روشن‌تر نماید.

بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

البته ناگفته نماند که برای این کار مجبور نیستید، تمام کابینت‌ها را به این شکل دربیاورید، می‌توانید این ترفند را فقط برای تعدادی از آن‌ها و یا سایر عناصر داخل آشپزخانه نیز به‌کار ببرید.

تاثیر کابینت‌ها

در چیدمان آشپزخانه کوچک ، یک یا دو کابینت را از کف تا سقف آشپزخانه در نظر بگیرید تا هم قفسه‌های بیش‌تری برای شما مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلندتر به نظر آید. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فضا در آشپزخانه کوچک است.

Kitchen trends 2019 featured ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

نقش سقف

سقف آشپزخانه را با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی کنید و اگر می‌توانید اندکی نور غیرمستقیم به آن بتابانید. مهم نیست که ترکیب رنگی آشپزخانه شما چیست، سقف را با وجود ترکیب‌های تیره و یا روشن، سفید نگه دارید.

تاثیر نورپردازی

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک حتما بخش بالای کابینت‌ها را با لامپ‌های هالوژن نورپردازی کنید تا زمانی که آن‌ها را روشن می‌کنید، روی سطح کابینت‌های زیرین روشن شود. در این حالت علاوه‌بر کاربردی بودن نورپردازی، ارتفاع سقف بلندتر نشان داده شده و آشپزخانه دلبازتر می‌شود.

kitchen 1 ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

سینک ظرفشویی

بر روی سینک ظرفشویی قطعه‌ای متحرک از جنس سطح کابینت‌ها را در نظر بگیرید. تا زمانی که با سینک کاری ندارید آن را روی سینک قرار دهید. تا سطح کار شما وسیع‌تر و بیش‌تر شود. با این کار فضای بیش‌تری در آشپزخانه به دست می‌آورید.

پیشنهاد مطالعه: به مطلب هرگز این اشتباهات را در چیدمان خانه انجام ندهید سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۴۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…