درمان یبوست با دمنوش های گیاهی

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چای یک داروی تضمین شده برای تسکین مشکلات گوارشی است به ویژه از نوع گیاهی آن که به عنوان تحریک کننده سیستم هضم شما برای درمان یبوست شناخته می شود. به طور معمول، یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در طول هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج داشته باشد. در نتیجه، ممکن است مدفوع شما خشک و سفت باشد و سخت دفع شود.
درمان یبوست با دمنوش های گیاهی

برای درمان ارگانیک یبوست، انواع مختلفی از چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی وجود دارد. مصرف مایعات گرم روشی خارق العاده برای افزودن آب بیشتر به بدن است، زیرا هیدراته نگه داشتن بدن خود روشی بسیار موثر برای جلوگیری یا درمان یبوست است. علاوه بر این وجود اضافی آب، مدفوع شما را نرمتر می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا درباره درمان یبوست با دمنوش های گیاهی صحبت خواهیم کرد.

بهترین چای‌ها دمنوش‌های گیاهی برای درمان یبوست

۱. چای زنجبیل

هنگامی که یبوست شما ناشی از هضم بد باشد، ریشه زنجبیل می‌تواند معده شما را نجات دهد. این دمنوش توسط بسیاری از افراد برای هضم بهتر استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در زنجبیل، می‌توانند به تحریک انقباضات معده و تخلیه آن کمک کنند. همچنین به گرفتگی عضلات، حالت تهوع، گاز معده، نفخ یا سوء هاضمه کمک می‌کند.

دمنوش گیاهی

۲. چای سیاه، قهوه بدون کافئین یا چای سبز

مصرف چای‌های کافئین دار همچنین می‌تواند حرکات روده را تسریع کنند زیرا دارای اثر ملین هستند.

۳. چای بابونه برای درمان یبوست

بابونه یک گیاه معطر آشنا است که به دلیل اثرات تسکین دهنده روی بدن استفاده می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای بابونه بعد از غذا یا در اواخر روز ممکن است به آرامش عضلات روده و سرعت بخشیدن به زمان هضم بین غذا و دفع روده کمک کند.

۴. جعفری

جعفری یک گیاه رایج است که ممکن است به اختلالات گوارشی کمک کند. چای جعفری شامل برگ یا دانه های گیاه است که می‌تواند به رفع یبوست خفیف کمک کند.

۵. چای زردچوبه

کورکومین ماده موثر زردچوبه، غنی از آنتی اکسیدان است و می‌تواند روده را قلیایی کند. این کمک می‌کند تا اثرات ریفلاکس اسید و سایر دلایل التهاب در سیستم گوارشی شما کاهش یابد.

رژیم غذایی

خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند از یبوست جلوگیری کند. غذاهای حاوی فیبر بالا شامل سبزیجات سبز رنگ، سبزیجات برگ دار، میوه‌ها مانند انواع توت‌ها و غلات کامل است. سعی کنید حداقل نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات در هر وعده غذایی پر کنید. در طول روز سعی کنید حداقل نیمی از محصولات دانه‌ای که می‌خورید غلات کامل باشد. این غذاها دارای موادی هستند که به نفع سیستم گوارش شما هستند و سلامت کلی شما را تقویت می کنند.

درمان یبوست

ورزش

انواع مختلفی از فعالیت های بدنی ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کنند، از جمله:

  • پیاده روی
  • آهسته دویدن
  • شنا کردن
  • ایروبیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب یبوست، علت و درمان آن را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  4. منصورخدایی

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    بهتر ین راه تامین کلیسم بدون لبنیات هسا

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

    بسیار مقاله جالب

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…