با مزایا و معایب اینترنت ۵G آشنا شوید!!

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نسل پنجم اینترنت (5G) در کنار تمامی مزایا و فناوری‌های هوشمندی که با خود به همراه دارد، دارای آسیب‌هایی برای سلامت انسان‌ها نیز است.
مزایا و معایب اینترنت (5G)

جدیدترین نسل اینترنت همراه یا همان ۵G در کنار سرعت و کیفیت بسیار بالا در انتقال داده، به دلیل ارسال فرکانس‌های رادیویی بسیار قوی در فضا، امواج مضر منتشر شونده از تلفن همراه را تقویت کرده و  احتمالا موجب آسیب‌های جدی به کاربران می‌شود.
در  این نوشتار از مجله دلتا شما را با مزایا و معایب اینترنت (۵G) آشنا می سازیم. با ما همراه باشید.

آیا شبکه‌ اینترنت ۵G برای سلامت انسان و محیط زیست خطر آفرین است؟

برخی افرادی که در مورد ۵G اظهار نگرانی می‌کنند، فرکانس بسیار بالای آن را که بین ۳۰ گیگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز است، علت اصلی نگرانی‌های خود مطرح می‌کنند. برخی از این نگرانی‌ها غیر قابل اغماض بوده‌اند. مثلا برخی اعلام کرده بودند که آزمایش‌های مربوط ‌به شبکه ۵G باعث مرگ صدها پرنده در هلند شده است. برخی دیگر چنین اخباری را دروغ می‌پندارند و چنین نگرانی‌هایی را رد می‌کنند.

مزایا و معایب اینترنت (5G)

با توجه به خطرات بالقوه این نسل از تکنولوژی، دو تئوری مختلف در مورد آسیب های نسل ۵G بر پوست انسان مثل افزایش نرخ سرطان پوست، سرطان پستان و افزایش سن پوست وجود دارد.
تئوری اول مجراهای عرق در بدن را به عنوان آنتن‌های مارپیچی در نظر می‌گیرد، در حالی که تئوری دوم بر روی تشکیل موج‌های ساکن بین نسوج سلولی تمرکز کرده است. از آنجایی که این تئوری ها فقط زمانی معتبر هستند که طول موج امواج رادیویی در یک محدوده مشخصی قرار بگیرند، اثرات پیشنهاد شده نمی‌تواند به کل بازه فرکانسی مورد استفاده در نسل ۵G تعمیم داده شود.
به‌دلیل ویژگی‌های مربوط ‌به فرکانس‌های بالا، امواج ۵G نمی‌توانند مسافت زیادی را مانند امواج ۴G طی کنند. به‌همین دلیل، آنتن‌های ۵G باید با فاصله‌ نزدیکتری نسبت به‌ یکدیگر قرار داده شوند.
در شبکه‌ ۵G صحبت از اضافه شدن تنها چند آنتن بیشتر نیست، بلکه منظور تعداد آنتن‌های بسیار بیشتری است. البته باید در نظر داشته باشیم که آنتن‌های ۵G فضای کمتری را نسبت به برج‌های مخابراتی برای شبکه‌های تلفن همراه اشغال خواهند کرد.
شرکت‌هایی که در زمینه شبکه بی‌سیم فعالیت دارند و حتی برخی وب‌سایت‌های دولتی مانند CDC و EPA، به کاربران اطمینان می‌دهند که تشعشعات شبکه‌های ۵G کاملا بی‌خطر هستند. اما بیش از ۲۱۵ دانشمند از ۴۰ کشور مختلف، درخواست فوری خود را برای رسیدگی به موضوع خطرات تشعشعات الکترومغناطیسی شبکه‌ پرسرعت اینترنت تقدیم سازمان ملل متحد کرده‌اند.
براساس بررسی‌های انجام‌شده در مورد مزایا و معایب اینترنت (۵G) از سوی موسسه‌های تخصصی و مطالعاتی، هنوز به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت که امواج شبکه‌ ۵G تهدیدی خطرناک برای سلامتی محسوب می‌شوند. اما مسلم است که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا بتوان به ‌صورت قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خودروهای هوشمند را بیشتر بشناسیم را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۱۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…