انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارچه مبل مهم‌ترين قسمت هر مبل است، به همین علت باید در انتخاب پارچه مبلی بیشتر دقت کنیم. نقش خوب و رنگ زیبای پارچه مبل، می‌تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه بدهد.
پارچه مناسب مبلمان نشیمن

در زمان خرید مبل باید به عوامل مختلفی مثل رنگ، ابعاد، سبک، جنس پارچه مبل، طرح و موارد دیگر توجه شود که مهم‌ترین آن جنس پارچه مبل است. اگر مبل با پارچه خوب و با کیفیت خریداری شود تا سالیان سال مانند روز اول باقی می‌ماند. زمانی که به فکر تغییر دکوراسیون هستیم اما می‌خواهیم با کمترین هزینه این کار را انجام دهیم؛ می‌توانیم با تعویض پارچه مبل، زیبایی خاصی به فضا انتقال دهیم و با کم‌ترین هزینه باعث ایجاد تغییری چشم‌گیر در فضا باشیم. در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی انواع پارچه مناسب برای مبلمان پرداخته می‌شود.

۱. پارچه مبلی نخی (پنبه ای)

پارچه نخی یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین نوع پارچه‌های مبل است که در دسته پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، قرار می‌گیرد. این نوع پارچه دوام بالایی دارد اما اگر به مدت طولانی در برابر نور خورشید قرار بگیرد، رنگ خود را به مرور از دست می‌دهد. همچنین پارچه‌های نخی به راحتی با شستشوی ساده تمیز می‌شوند.

۲. پارچه مبلی کتان (سانتوک)

یکی دیگر از انواع پارچه مناسب برای مبلمان که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، پارچه مبلی کتان هستند. این پارچه‌ها به نسبت پارچه‌های نخی جنس سست‌تری دارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این مدل پارچه برای انواع مبلمان مناسب است، فرقی نمی‌کند مبل راحتی دارید یا رسمی! این پارچه‌ها گزینه مناسبی هستند.

۳. پارچه مبلی مخمل

اگه دنبال پارچه مبلی لاکچری هستید، پارچه مخمل را انتخاب کنید. این مدل پارچه تنوع بالایی در بافت و رنگ‌بندی دارد و به نسبت پارچه‌های دیگر سفت‌تر، محکم‌تر و نرم‌تر است. پارچه مخمل نیز در دسته پارچه‌هایی است که از الیاف طبیعی ساخته می‌شود.

پارچه مناسب مبلمان نشیمن

۴. پارچه مبلی مازراتی ۲۰۲۱

یکی دیگر از انواع پارچه مناسب برای مبلمان پارچه مبلی مازراتی است. این مدل پارچه شباهت ظاهری زیادی با مخمل دارد با این تفاوت که برجستگی‌هایی (پستی و بلندی) بر روی خود دارد. متاسفانه این مدل پارچه گرما را به خود جذب می‌کند و در فصل تابستان بسیار آزاردهنده می‌شود. اما با این حال این مدل پارچه جذابیت خاصی بین مردم دارد.

۵. پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی در دسته پارچه‌های شیک و لاکچری به حساب می‌آید. این مدل پارچه‌ها مقاومت بالایی دارند، چروک نمی‌شوند در بافت‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. از معایب مهم این پارچه این است که اگر لکه‌ای بر روی آن ایجاد شود، تمیز کردن آن کار دشواری است.

۶. رو مبلی چرم پارچه (مسکو)

چرم پارچه که به پارچه مبلی مسکو نیز معروف است، از ترکیب مواد دو پارچه چرم و مخمل ساخته شده است. پارچه مسکو که امروزه بسیار محبوب است، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و دارای سطحی نرم با طرح ابر و بادی است. از خوبی‌های دیگر این پارچه جذاب، سهولت در تمیز کردن است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای نظم دهی آشپزخانه خود هستید، به مطلب نظم دهی به چیدمان آشپزخانه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…