ترفندهای نظم‌دهی به چیدمان آشپزخانه

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با داشتن آشپزخانه‌ای منظم خیلی بهتر می‌توان روی کارهای مهمی چون پخت‌وپز، آماده‌سازی غذا و درنهایت نوش‌جان کردن آن متمرکز شد.
نظم دهی آشپزخانه

آشپزخانه نقطه کانونی، قلب تپنده و مهم‌‌ترین بخش هر خانه‌ای محسوب می‌شود که رفت‌ و آمد اهالی خانه به آن زیاد است. اغلب اوقات دکوراسیون و سبک و سیاق ظاهری آشپزخانه مورد بحث بوده است. در این مطلب از  مجله دلتا راهکارهایی برای نظم دهی به چیدمان آشپزخانه به شما معرفی می‌شود.

اپن دو طبقه

اگر نمی‌توانید هنگام آشپزی از بی‌نظمی اجتناب کنید، حداقل آن را از مهمانان پنهان کنید. می‌توانید از یک جزیره دو لایه (دو ردیفه) که لایه عقبی بالاتر است استفاده کنید.

دراین‌صورت لایه جلویی می‌تواند به‌عنوان میز کار هنگام آشپزی مورد استفاده قرار گیرد که از دید بقیه فضاهای خانه مثل نشیمن نیز پنهان می‌ماند. اگر جزیره عقبی بلند باشد، حتی با قرار دادن صندلی‌ها و چهارپایه‌های اپن، بی‌نظمی روی کانتر قابل مشاهده نخواهد بود.

نظم دهی آشپزخانه

سطل زباله توکار در کابینت

وجود سطل زباله‌های بزرگ در فضای آشپزخانه چندان خوشایند نیست. در عوض اگر همین ظروف زباله در کابینت جاسازی شوند، علاوه‌بر این‌که از دید دور می‌مانند، به راحتی می‌توان خرده‌های زباله روی کانتر را به آن‌ها منتقل کرد.

انتخاب سینک بزرگ 

در طی فرآیند آشپزی، ظرف‌های کثیف تلنبار می‌شوند. یکی از راه‌های نظم دهی به چیدمان آشپزخانه یک سینک بسیار بزرگ است که می‌تواند ظرف‌های کثیف را دربربگیرد و دور از دید نگاه دارد. مدل‌های تک لگنه و جلو آمده بدین منظور بسیار مناسب‌ هستند.

انتخاب سینک بزرگ 

تعبیه سینک آماده‌سازی مواد غذایی 

اگر در آشپزخانه فضای کافی دارید، یک سینک را به آماده‌سازی مواد غذایی اختصاص دهید تا پوسته تخم مرغ‌ها، پوست میوه‌ها و سبزیجات و چیزهای دیگر را از فضای اصلی آشپزی دور نگه دارید.

جزیره آشپزخانه قابل حمل

بعضی مواقع در هنگام آشپزی با کمبود فضا برای لوازم مورد نیاز خود روبه‌رو می‌شویم. یک جزیره کوچک چرخ‌دار می‌تواند به‌طور شگفت‌آوری در وسعت دادن به فضای کار موثر باشد. جزیره کوچک آشپزخانه شما می‌تواند در کنار شما باشد.

جزیره آشپزخانه قابل حمل

سبد مواد غذایی در آشپزخانه

احتمالا برای شما هم پیش آمده که اغلب بعد از آشپزی، شیشه‌ها و جعبه‌های مواد غذایی را به‌جای درست خود باز نمی‌گردانید. داشتن ردیفی از سبدها برای کالاهای مختلف به نظم و تمیزی آشپزخانه کمک می‌کند. شما می‌توانید این سبدها را در فضای انباری، فضای باز کانتر یا در قفسه‌های توکار یا مستقل استفاده کنید.

نگه‌داری وسایل آشپزخانه در ظروف استوانه‌ای

این ظروف استوانه‌ای نه تنها قاشق‌های چوبی، انبرها و کفگیرها را مرتب نگه می‌دارند، بلکه دسترسی به این ابزارها و برداشتن آن‌ها را آسان می‌گردانند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشیمن خانه خود را خاص و شیک کنید! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    چه خوب

    پاسخ

  3. لیلا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  6. فاطمه الهی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    خیلی عالی هست ???

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…