انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از گزینه‌ها برای انتخاب پرده اتاق‌خواب ایجاد هارمونی آن با سایر المان‌های اتاق می‌باشد که از جمله آن می‌توان به روتختی اشاره کرد.
پرده اتاق خواب در دکوراسیون

پرده‌ها نقش تاثیرگذاری بر زیبایی فضا دارند. چه در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند، چه در اتاق نشیمن و قسمت های دیگر خانه، می توانند تاثیری شگفت‌انگیز بر فضا داشته باشند.اتاق خواب هم مانند هر قسمت دیگری از خانه بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد و قوانینی که رعایت آن‌ها الزامی است. هنگام انتخاب پرده باید این قوانین را دانست و آن‌ها را به کار برد. اگر به فکر انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب خود هستید، با مجله دلتا همراه باشید.

کارایی پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که از پرده اتاق خواب چه انتظاراتی دارید؟ نوع استفاده شما از پرده اتاق خواب، شکل ظاهری آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال آیا می‌خواهید پرده اتاق کاملا جلوی ورود نور خورشید به اتاق را بگیرد یا اینکه می‌خواهید فقط شدت نور خورشید را کاهش دهد، که در این صورت باید از پرده‌های ضخیم و بزرگ استفاده کنید و پرده‌های حریری یا ابریشمی برای این کار مناسب نخواهند بود. شاید هم در نظر دارید که پرده اتاق شما فقط کارایی دکوری داشته باشد.

چوب پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

ابتدا باید در نظر بگیرید که چه مقدار فضا در بالای پنجره موجود است. نوع چوب پرده بستگی به مقدار این فضا دارد و بر روی شکل پرده شما اثر می‌گذارد. برای مثال اگر کمتر از ۱۰ سانتی‌متر فضا در بالای پنجره اتاق خواب شما موجود باشد، نمی‌توانید از چوب پرده‌های ضخیم و مجلل استفاده کنید.البته راه‌حل‌های زیادی برای استفاده از چوب پرده برای فضاهای کوچک میان پنجره تا سقف وجود دارد، در چنین مواقعی می توانید چوب پرده را به سقف متصل کنید.پرده اتاق خواب در دکوراسیون

شکل و سبک پرده اتاق خواب باید چگونه باشد؟

همیشه ابتدا کلیت سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را در نظر بگیرید و بعد به دنبال پرده مناسب اتاق خواب باشید. برای مثال اگر اتاق شما دکوراسیونی سنتی دارد و وسیله‌های شما آنتیک و کلاسیک هستند و از مبلمان بیشتر خوشتان می‌آید، می‌توانید از پرده‌های والان‌دار و سنتی مجلل برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید.

انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به بودجه شما

در آخر، یکی از مهم‌ترین عواملی که بر شکل و سبک پرده اتاق خواب شما تاثیر می‌گذارد، بودجه‌ای است که برای خرید پرده اتاق خواب کنار گذاشته‌اید. دوختن پارچه و دوختن پرده همیشه ارزان‌تر از خرید یک ست پرده آماده تمام می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید یک پرده را بدوزید، می‌توانید مدل و کاربرد آن را هماهنگ با سلیقه و هدفی که در سر دارید قرار دهید. همچنین، در بازار مدل‌های خاص و منحصر به فرد و متنوعی از انواع پرده‌های سنتی و مدرن آماده وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، پرده‌ای متناسب با بودجه، کاربرد، و شکل و سبک مورد نظر خود را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب نظم‌دهی به چیدمان اتاق خواب سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…