دیدار با الهه نمک در دره سکوت هرمز

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جزیره شگفت‌انگیز هرمز در چند سال اخیر به‌خاطر طبیعت خاص و دیدنی‌، گردشگران زیادی را به سمت خودش کشانده است. در هرمز شگفتی‌هایی را می‌بینید که احتمالا هیچ جای دیگری نمی‌توانید ببینید.
الهه نمک هرمز

اگر می‌خواهید شگفت‌زده شوید، به جزیره هرمز سفر کنید. هرمز که احتمالا نامش را از کتاب‌های مدرسه به خاطر می‌آورید، جزیره‌ای بیضی شکل در خلیج فارس است. جزیره هرمز به‌خاطر نزدیکی به تنگه هرمز از لحاظ تاریخی و بازرگانی همیشه مورد اهمیت بوده است. الهه نمک هرمز یکی از جاذبه‌های طبیعی جزیره و از مکان‌های دیدنی هرمز است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با این الهه در دره سکوت آشنا شوید.

الهه نمک هرمز از جاهای دیدنی هرمز

هرمز، جزیره رنگ‌ها

هرمز، جزیره‌ رنگ‌ها‌ و عجایب است. کوه‌های رنگی، صخره‌های عجیب که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند، غارهای نمکی و سواحل رنگارنگ همه و همه باعث می‌شوند وقتی پا روی این جزیره می‌گذارید، حس کنید وارد سیاره‌ دیگری شده‌اید.

بیشتر خاک هرمز به رنگ سرخ است. این به‌خاطر درصد بالای کانی‌هایی است که در خاکش وجود دارد. کنار این رنگ سرخ، رنگ دیگری در هرمز خودنمایی می‌کند. رنگ سفید که به‌خاطر نمک، در جزیره هرمز زیاد می‌بینید. در واقع جزیره هرمز روی گنبدی از نمک شکل گرفته و بلورهای نمک را در جاهای مختلف جزیره می‌بینید.

دره انرژی یا الهه نمک هرمز

الهه نمک هرمز چیست؟

یکی از دیدنی‌های جذاب و زیبای جزیره،‌ دره سکوت است که به‌دلیل وفور نمک در جزیره شکل گرفته است. صخره‌هایی از جنس بلورهای نمکی که به شکل‌های مختلف تراش خورده‌اند، در منطقه‌ای بزرگ و پر از نمک قرار دارند.

ترکیب این رنگ سفید و بلورهای نمکی در کنار خاک سرخ جزیره در این منطقه یک پدیده طبیعی زیبا را ایجاد کرده است. الهه نمک هرمز، کوهی از نمک است. در نگاه اول وقتی از دور آن‌را می‌بینید، ابهت و زیبایی خاصی دارد. در پایین این کوه نمک رودخانه کوچکی جاری است که به‌خاطر رنگ خاک جزیره به رنگ نارنجی در آمده است و زیبایی الهه را بیشتر کرده است.

الهه نمک هرمز چیست؟

موضوع جالب دیگری که در مورد الهه نمک وجود دارد، آرامش و سکوت آن است. کوه نمک برخلاف کوه‌های معمولی صدا را منعکس نمی‌کند. بلکه برعکس آن‌را جذب می‌کند. همین باعث شده سروصداها در فضای اطراف این منطقه منعکس نشوند و آرامش خاصی را برقرار کرده است. به‌خاطر همین موضوع به کوه الهه نمک، دره سکوت هم می‌گویند. چون در بین کوه‌های نمکی این منطقه دره‌هایی شکل گرفته‌اند که جاذب صوت هستند.

دره سکوت یا الهه نمک هرمز

کمی بیشتر درباره الهه نمک هرمز

سنگ نمک انرژی‌های منفی را جذب می‌کند و انرژی مثبت ساطع می‌کند. به‌همین خاطر حضور در اینجا بعد از زمان کوتاهی حالتان را خیلی خوب می‌کند و حس خوشایندی به انسان هدیه می‌دهد. همچنین خاصیت جذب امواج و نویزها توسط نمک این مکان را به جایی فوق‌العاده آرامش‌بخش بدل کرده است. سکوت و انرژی مثبت کنار زیبایی‌های طبیعی کوه‌ها و صخره‌های نمکی که هر طرف می‌بینید، واقعا تجربه خاص و دلنشینی است. به‌همین خاطر دره سکوت را به اسم دره انرژی هم می‌شناسند.

کمی بیشتر درباره الهه نمک هرمز بدانیم

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران، “تشکوه، کوه همیشه شعله‌ور ایران” را مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…