چرا نام این پل، پل شیطان است؟

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پل‌های تاریخی زیادی در سراسر قاره اروپا موجود است که به پل شیطان شناخته می‌شوند. اما چرا؟ شاید مردم اعتقاد دارند که این پل‌ها توسط نیروهای شیطانی ساخته شده‌اند.
پل شیطان سوئیس

داستان از این قرار است که جایی که این پل‌ها قرار بود ساخته شوند آنقدر خطرناک و پرچالش بوده که برای ساخت آن‌ها تلاشی فراتر از حد تصور نیاز بوده است. کشور سوئیس در قلب اروپا هم پلی تماشایی و خطرناک دارد که به پل شیطان سوئیس معروف است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این پل و داستان هیجان‌انگیز آن آشنا شوید.

پل شیطان سوئیس کجاست؟

پل شیطان سوئیس روی دره Schöllenen بر رودخانه ریوس ساخته شده و مردم بومی بر این باورند که توسط شیطان ساخته شده است. اگر پای صحبت‌های مردم این‌جا بنشینید برایتان از افسانه‌ای می‌گویند که درباره راز ساخته‌شدن این پل است.

پل شیطان سوئیس کجاست؟

افسانه ساخته شدن پل شیطان سوئیس

طبق این افسانه، ساختن پل در این ناحیه آنقدر سخت بود که یک روز، یک چوپان که به اینجا رفت و آمد داشت، آرزو کرد که ای‌کاش شیطان می‌توانست در اینجا پلی درست کند تا راحت‌تر بتواند به این منطقه برود! در همین هنگام ناگهان شیطان ظاهر شد و گفت که تنها در صورتی، در این محل پل درست می‌کند که بتواند روح اولین کسی که از روی پل می‌گذرد را تسخیر کند.

بعد از ساخته شدن پل، روستایی‌ها تصمیم گرفتند تا با فرستادن یک بز کوهی به روی پل، شیطان را گول بزنند. شیطان که از رفتار روستایی‌ها عصبانی شده بود یک سنگ بزرگ برداشت تا با پرتاب آن به سمت پل آن را تکه تکه کند.

شیطان به همراه این سنگ بزرگ به سمت پل در حال حرکت بود که ناگهان زنی را دید که شیء مقدسی را حمل می‌کرد، شیطان با دیدن این زن از شدت ترس، سنگ را رها و فرار کرد.

افسانه ساخته شدن پل شیطان سوئیس

درباره این پل

مسیری که روی دره Schöllenen کشیده شده، یک راه ارتباطی مهم و کوتاه‌ترین مسیر گردنه گوتهارد است، اما گذشتن از این مسیر، هم‌معنی عبور از رودخانه پرتلاطم ریوس بود! رودخانه‌ای که در اوایل تابستان بعد از آب‌شدن برف‌ها، پرآب و خروشان می‌شد و گذشتن از روی آن شهامت زیادی می‌خواست.

امروزه ماشین‌هایی که از روی این پل می‌گذرند شانس این‌را دارند تا هم پل قدیمی و تاریخی را تماشا کنند و هم ریل راه‌آهنی را ببینند که روزی چند قطار از روی آن رد می‌شود و جلوه چشم‌اندازهای پل را دوچندان می‌کند.

چاذبه های سوییس

تماشای چشم‌اندازهای خیال‌انگیز کوهستانی که جذابیت‌های کتاب‌های داستانی را برایتان تداعی می‌کند، از جذابیت‌های رفتن روی پل شیطان در کشور سوئیس است. قله‌هایی از برف پوشیده، دریاچه‌های آبی، دره‌های زمردین، یخچال‌های یخی و دهکده‌هایی در کنار دریاچه‌ها، از مناظر همیشگی سوئیس است.

درباره پل شیطان سوئیس

درست است که بیشتر گردشگران برای تماشای چشم‌اندازهای حیرت‌آور طبیعی به این کشور می‌روند، اما خیلی از آن‌ها مجذوب جاذبه‌های فرهنگی این سرزمین هم می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اهالی این روستای نفرین‌شده، کوتوله شدند را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  3. دانیال

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

    خیلی هیجان انگیز است

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ب٫ظ

      سلام
      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۲۳ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

    عالی و هیجان انگیز

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…