بازگشت رهن کامل به بازار اجاره

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار اجاره مسکن در آخرین روزهای مهرماه با افزایش عرضه واحد ‌های رهن کامل روبه رو شده است. درحالی که از ابتدای تابستان پارسال، همزمان با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی واحد ‌های رهن کامل در بازار اجاره مسکن کمیاب شد، هم‌اکنون با پایان یافتن فصل جابه‌جایی‌ها و نزیک شدن نخستین ماه ازفصل پاییز به روزهای پایانی، میزان قابل توجهی از واحد‌های اجاره با شرایط رهن کامل برای متقاضیان این واحدها دردسترس است.

به گزارش مجله‎ی دلتا  به نقل از دنیای اقتصاد تابستان پارسال درپی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، اکثر قریب به اتفاق موجران سهم اجاره ماهانه نسبت به مبلغ رهن (ودیعه) را در فرمول دریافت اجاره مسکن افزایش دادند و به همین علت بازار واحدهای مسکونی اجاره‌ ای بویژه واحدهای کوچک‌ و متوسط با کمبود عرضه واحدهای رهن کامل روبه روشد.

در این میان، حتی واحدهایی که با فرمول ترکیبی اجاره ماهانه به اضافه رهن به بازار اجاره عرضه می‌شدند به سبب کاهش قابل توجه سهم رهن و افزایش غیر منطقی رقم اجاره ماهانه اجاره آن ها از توان اجاره نشین ها خارج شد.

بازگشت رهن کامل به بازار اجاره

با این حال، بررسی های بازار اجاره مسکن در آخرین روز های مهر ماه نشان می‌دهد هم‌اکنون میزان قابل توجهی از آگهی ‌های رهن کامل یا آگهی ‌هایی که در آنها سهم رهن از اجاره ماهانه بیشتر است در انواع واحد های ‌های عرضه شده به بازار ملک (اعم از واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ) در دسترس اجاره نشین ها قرار دارد.

در شرایط فعلی آن دسته از اجاره نشین هایی که قراردادهای پارسال آنها در پاییز به پایان می‌رسد یا در همین روزها قصد جابه‌جایی دارند، با شرایط راحت‌تری نسبت به پارسال می‌توانند واحد مسکونی مناسب را اجاره کنند.

کارشناسان و فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند این اعتدال فصلی در زمستان نیز ادامه داشته باشد و حتی نرخ اجاره‌بها در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول ، روندی معتدل‌ ترداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…