از الماس سبز پنهان در دامنه‌های البرز، چه می‌دانید؟

۱۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، از دهستان‌های شهر چمستان در شهرستان نور، روستای نام آشنایی قرار گرفته است که تحقق رویایی از بهشت در روی زمین است.
روستای لاویج

روستایی در میان دره‌های جنگلی رشته کوه‌های البرز واقع شده و دارای طبیعتی با چشم اندازهای بسیار زیباست. سفر امروز ما در بخش ایرانگردی به یکی از روستاهای مازندران یعنی روستای لاویج است، پس با مجله دلتا همراه باشید.

روستای لاویج مازندران
لاویج، روستایی در استان مازندران و دارای موقعیت کوهپایه‌ای است. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان برخوردار است و به دلیل طبیعت و سرسبزی بی‌مثال خود، گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

یکی از جذابیت‌های طبیعت لاویج، جنگل‌های انبوه و متراکم آن است؛ بخصوص درختان راش آن که یادگاری از جنگل‌های هیرکانی در میلیون‌ها سال قبل است.
تعداد جاذبه‌هایی که در روستای لاویج قرار دارد به نسبت زیاد است. جاذبه‌هایی همچون؛ آبگرم لاویج که در سمت شرقی لاویج از دل زمین بیرون می‌آیند و دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل مثل: کمردرد، پادرد و تمدد اعصاب بسیار مفید می‌باشد.

طبیعت زیبای روستای لاویج
همچنین آبشار حرام او، دارای مقدار زیادی آب است که از دل زمین به بیرون می‌ریزد و در مسیر جاده چمستان به لاویج قرار گرفته است. این آبشار دارای آبی خنک و گوارا است.

از دیگر جاذبه‌های روستای لاویج می‌توان به پارک جنگلی کشپل، جاده‌های جنگلی، سوردار، جنگل اسیونگ، مراتع و چمنزارهای نومه، چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب و خروشان، ییلاق زیبای ایزوا، منطقه ییلاقی میرخمند و کوه‌های پوشیده از انبوه درختان و جنگل‌های وسیع و بکر اشاره کرد. امیدواریم که اگر تا به حال به این روستای زیبا سفر نکرده‌اید، حتما آن را در برنامه سفرتان قرار دهید.

آبشار حرام او از دیدنی های روستای لاویج

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری شمال ایران دریاچه ارواح مازندران؛ جذاب و حیرت‌انگیز را مطالعه کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…