پیگیری سرقت از حساب بانکی

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در جرم سرقت از حساب بانکی، فرد با آگاهی کامل و با نیت قبلی، مالی را که در آن حقی ندارد، از حساب بانکی دیگری می‌رباید.
پیگیری سرقت از حساب بانکی

سرقت از حساب بانکی به معنای برداشت پول بدون اجازه و اطلاع از حساب صاحب کارت بانکی است که یا به صورت اینترنتی رخ می‌دهد یا به صورت سرقت فیزیکی که مجازات سرقت اینترنتی در قانون جرایم رایانه‌ای آمده است و مجازات سرقت فیزیکی تعزیری در ماده ۶۵۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تعیین شده است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نحوه پیگیری سرقت از حساب بانکی می‌پردازیم.

پیگیری سرقت از حساب بانکی

برای پیگیری سرقت از حساب بانکی شخص مال باخته، می‌بایست مراحلی را طی کند که عبارت‌اند از:

  • اولین مرحله این است که شخص مال باخته در اثر سرقت از حساب بانکی، رمز اول و رمز دوم کارت عابر بانکش را تغییر دهد. همچنین اگر مبلغ قابل توجهی در حساب بانکی خود دارد، آن را به حسابی دیگر منتقل کند. در حقیقت حساب خود را از هر مبلغی خالی کند.
  • دومین مرحله این است که شخص مال باخته به یکی از شعب بانکی که در آن حساب دارد، مراجعه کند و برای اطلاع از جزئیات مقدار سرقت از کارت یا حساب بانکی‌اش پرینتی از تراکنش‌های بانکی خود دریافت کند تا متوجه شود که سارق چند بار و در هر بار چه مقدار پول از حسابش برداشت کرده است.
  • آخرین مرحله این است که مال باخته برای تنظیم شکایت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. فرد مال باخته باید هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کارت ملی یا شناسنامه و پرینت آخرین گردش‌ مالی از حسابی که مورد سرقت واقع شده است را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر خیانت در امانت کارت بانکی چه مجازاتی دارد؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …