دکوراسیون نشیمن مربع شکل

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام چیدمان اهمیت دارد، شکل فضای نشیمن است. بیشتر اتاق‌های نشیمن و پذیرایی، شکل مربع یا مستطیل دارند.
نشیمن مربع شکل

نشیمن‌های مربع شکل محدودیت‌هایی را برای انتخاب مبلمان و محل قرارگیری آن‌ها ایجاد می‌کند. به دلیل نبودن دیوارهای کشیده در این نشیمن‌ها، مشکلاتی برای تعریف فضای گفت و گو یا حتی تعیین مکان تلویزیون به وجود خواهد آمد. این موضوع زمانی تشدید خواهد شد که مساحت این مربع کمتر از حد معمول باشد. اگر نشیمن خانه شما نیز چنین مشخصاتی دارد، نیازی نیست که نگران باشید، در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد دکوراسیون نشیمن مربع شکل ارائه می‌شود.

نقاط کانونی

نقاط کانونی در فضای نشیمن را بشناسید. تلویزیون و شومینه نقاط کانونی این فضا محسوب می‌شوند. گروهی از مردم ترجیح می‌دهند که در فضای نشیمن از تلویزیون استفاده نکنند و در آرامش در کنار شومینه، فضایی دلچسب را برای گردهمایی‌های خانوادگی فراهم کنند. اگر در دکوراسیون نشیمن مربع شکل قرار است هم تلویزیون و هم نشیمن حضور داشته باشند باید تمهیداتی را بیندیشید. چراکه دیوار کشیده‌ای وجود ندارد و ابعاد کوچک فضا به شما اجازه نخواهد داد که با دو ست مبلمان متفاوت، فضای هر کدام را تفکیک کنید.

  • با در حاشیه قرار دادن شومینه، جایی را برای تلویزیون پیدا کرده و مبلمان را حول محور آن بچینید.

شلوغ نکردن فضای نشیمن‌

مبلمان ال شکل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای مربع شکل هستند. با داشتن یکی از آن‌ها حتی شاید نیازی نباشد که شما از صندلی یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید. بنابراین از شلوغ شدن فضا جلوگیری می‌کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن 

فراموش نکنید که در فضاهای مربع شکل کوچک، رنگ‌های روشن حرف اول را می‌زنند. رنگ‌های روشن به بزرگتر جلوه کردن خانه شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد، بنابراین از آن غافل نشوید. البته تاثیرات نورپردازی صحیح را در این مورد نباید نادیده گرفت.

نشیمن مربع شکل

میز غذاخوری

می‌توان با انتخاب کم‌ترین تعداد مبلمان و کم حجم‌ترین آن‌ها، فضایی را برای قرار دادن یک میز غذاخوری فراهم کرد. درست است که یک سمت این میز در کنار دیوار قرار گرفته اما با این حال برای استفاده روزمره ساکنان آن کافی است. با این روش فضای داخلی نشیمن بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

مبلمان اضافی را حذف کنید

با توجه به ابعاد فضا، یک فرش بزرگ را مقابل این نقطه کانونی قرار دهید و نشیمنی برای گفت و گو ایجاد کنید. کاناپه بزرگ را در لبه فرش، موازی با ضلع بلندتر فرش و روبروی نقطه کانونی قرار دهید. این کاناپه باید در حدود ۳ متر با نقطه کانونی فاصله داشته باشد ولی نباید به دیوار بچسبد. بهتر است از نگه داشتن مبلمان اضافی در این فضا پرهیز کنید. زیرا این کار تنها موجب آشفتگی در فضاهای کوچک می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…