رولت تخم مرغ و سبزیجات کره‌ای، املت محبوب و سریع

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیبات متداول در طرز تهیه غذاهای کره‌‌ای شامل روغن کنجد، رب لوبیای تخمیر شده، سس سویا، نمک، سیر، گوچوتگارو (پوسته فلفل)، گوچوجانگ (خمیر چیلی قرمز تخمیر شده) و کلم ناپا می‌شود.
املت
غذاهای کره‌‌ای طی قرن‌‌ها تغییرات بسیاری کرده‌اند. این تغییرات زاییده تغییر در وضعیت سیاسی و اجتماعی آنان بوده است اما در نهایت ریشه در سنت‌های کشاورزی و عشایری دارند و مانند بسیاری از کشورهای دیگر، غذاهای کره‌ای با فرهنگ این کشور ارتباط مستقیمی دارند. بیشتر غذاهای کره‌ای از برنج، سبزیجات و گوشت تهیه می‌شوند. در ادامه طرز تهیه یکی از غذاهای محبوب و فست فودی کره‌ای یعنی طرز تهیه املت کره‌ ای یا همان رولت تخم مرغ و سبزیجات را برای شما در مجله دلتا آورده‌ایم. با ما در تهیه این املت خوشمزه و سریع همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • هویج یک عدد (خرد شده)
  • پیازچه یک عدد (خرد شده)
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • پنیر چدار یا موزارلا برای تزیین روی رولت یا در صورت دلخواه استفاده در آن

طرز تهیه رولت تخم مرغ و سبزیجات

مرحله اول

ابتدا مایه املت کره‌ ای را درست کنید. برای این کار تخم‌ مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با چنگال کاملا به هم بزنید تا کف کند. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید. هویج و پیازچه را ریز خرد کنید. از قسمت سبز پیازچه استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید.

در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. البته می‌توانید از روغن کنجد هم استفاده کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید، به طوری که کل سطح تابه را بگیرد. اجازه دهید تخم مرغ بپزد و سطح زیرین آن طلایی شود.

مرحله دوم

روی تخم مرغ پنیر چدار یا پنیر موزارلا بریزید. حالا از یک سمت شروع به رول کردن تخم مرغ کنید و کل تخم مرغ داخل تابه را رولت کنید. طوری این کار را انجام دهید که لایه‌هایی که رول کرده‌اید، به هم بچسبند. با هر بار رول کردن، به آن فشار دهید. دوباره دو طرف رول را سرخ کنید تا طلایی شود. حرارت را قطع کنید و اجازه دهید رولت تخم مرغ و سبزیجات خنک شود. رولت را از تابه خارج کنید تا خنک شود. آن را به قسمت‌های مساوی و در اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پنکیک پنیر، یک صبحانه عالی و خوشمزه را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…