باید و نبایدهای زندگی انسان بر روی مریخ!!

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از تهیه زیرساخت‌های لازم برای زندگی انسان‌ها در سیاره مریخ، عده زیادی از ماجراجویان به آنجا سفر خواهند کرد.
زندگی در مریخ

یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های امروزی انسان سفر به فضا و زندگی در مریخ است. کارشناسان اعتقاد دارند در سال‌های نه چندان دور، انسان‌ها سرانجام به سیاره مریخ می‌روند و در آنجا به زندگی می‌پردازند. در نوشتار باید و نبایدهای زندگی انسان بر روی مریخ با مجله دلتا همراه باشید.

امکان یا عدم امکان زندگی در مریخ

زندگی در مریخ
به گفته کارشناسان حمل و نقل انواع محصولات از جمله پوشاک و مواردی از این دست به سیاره مریخ هزینه فراوان دارد، به همین دلیل استفاده از مواد قابل بازیافت برای تهیه انواع محصولات از جمله البسه می‌تواند به فضانوردان در آینده کمک فراوان کند.
کارشناسان در نظر دارند با استفاده از چترهای نجاتی که فضانوردان برای فرود سفینه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، نسل آینده لباس‌های مورد نیاز برای انسان‌های ساکن سیاره مریخ را تهیه کنند. این لباس‌ها در عین محافظت بالا از آنها دارای قابلیت انعطاف‌پذیری مناسبی باشد تا فضانوردان بتوانند به انجام کارهای مختلف بپردازند.
این لباس‌ها باید بسیار مقاوم باشند، زیرا فضانوردان برای سال‌ها و نه تنها یک ماموریت چند روزه یا چندماهه از آن‌ها استفاده خواهند کرد. افزون بر  این، ماجراجویان سیاره مریخ به انواع وسایل زندگی، انواع تن پوش، امکانات تفریحی و درمانی، خوراک و مواد آشامیدنی، سیستم دفع فاضلاب و مواردی از این دست نیاز دارند.
مانع اصلی در عدم امکان زندگی انسان روی مریخ، عوامل انسانی است، زیرا اگر قرار باشد که انسانی روی مریخ فرود آید، نیازهای تغذیه‌ای و سلامتی وی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن، زیستگاه آن‌ها نیز باید ساخته شود.
در سیاره مریخ، رشد میوه، گیاهان و سبزیجات مورد نیاز برای خوراک انسان‌ها به وسیله مزرعه‌های سرپوشیده زیر تابش نورمصنوعی انجام می‌شود. اعضای خانواده و فضانوردان می‌توانند وارد بخش رشد گیاهان شده و میوه یا سبزی مورد نیاز خود را برداشت و با آن خوراک تازه تهیه کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حقایق جالب در مورد مریخ را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…