سوئیت‌ ارزان و متحرک

۱
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوئیت‌ های متحرک، برای مسافرت‌های بین ۶ تا ۱۰ ساعت طراحی شده و با توجه به تعداد مسافران، ابعاد آن متفاوت است.
سوئیت ارزان و متحرک

سوئیتی که حرکت می‎کند، با ایده و طراحی استیو لی آو آپریلی، برنده جایزه نوآوری رادیکال ۲۰۱۸ شده است. تصور کنید از خانه بیرون آمده‎اید و قصد دارید سفری ده ساعته داشته باشید. بعد، اتاق کوچک یک هتل، با امکانات کامل از قبیل: تختخواب، سرویس بهداشتی، تلویزیون، حمام، آشپزخانه، آینه، کمد و میز کارتان، در قالب یک خودرو، به سراغ‎تان بیاید!  شما می‎توانید در طول مسیر، کارهای شخصی خود را انجام دهید و در مصرف زمان صرفه‎جویی کنید. در حقیقت، شما خودوریی که می‌تواند کارایی یک اتاق هتل را داشته باشد، در اختیار دارید.

سوئیت سفر خودگردان (Autonomous Travel Suite)،‌ در واقع یک اتاق هتل جمع‌و‌جور  است که برای مسافری که وقت کمی دارد، بسیار کارآمد است.

این سوئیت‌ جالب،  برای مسافرت‌های بین ۶ تا ۱۰ ساعت طراحی شده و با توجه به تعداد مسافران، ابعاد آن متفاوت است. پنجره‌های شیشه‌ای هوشمند آن، برای حفظ حریم خصوصی امکان تیره شدن دارند. حتی از طریق یک اپلیکیشن می‎توان آن را کنترل کرد و امکان انتخاب نقطه آغاز و انتهای مسیر و محل‌های توقف مثل رستوران، برای مسافران وجود دارد.

سوئیت ارزان و متحرک

طراح آن اعتقاد دارد که هزینه سوئیت سفر خودگردان، ارزان‌تر از هزینه اقامت در هتل‌ و سفرهای معمولی دیگر است، زیرا هزینه‌‎های  حمل‌و‌نقل و هتل را با هم ادغام کرده است. از طرفی، وقتی تعداد مسافران بیشتر از یک نفر باشد، هزینه کلی سفر با این سوئیت‎ها کمتر می‌شود.

در پایان اشاره می‎شود که این پروژه هنوز در آغاز کار است،‌ اما اگر تکامل یابد از یک کانسپت ( ایده و تفکر معمار  که بر اساس آن پروسه طراحی صورت گرفته است) فراتر خواهد بود و می‌تواند در نحوه مسافرت انسان تحولی بزرگ  به وجود آورد.

دیگر مطالب معماری و دکوراسیون مجله دلتا  را بخوانید.

آپارتمانی زیبا با دکوراسیون تلفیقی

یک نظر

  1. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

    خیلی مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…