تهرانگردی در روزهای بهاری

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فصل بهار و روزهای عید، زیباترین لحظه‌های پایتخت هستند. در این ایام، تهرانگردی معنای تازه‌ای پیدا می‌کند. هوای پاک بهاری و خیابان‌های کم‌تردد روزهای آغاز سال، موقعیت خوبی است تا سری به جاهای دیدنی تهران بزنیم و تهرانگردی را در هوای عاری از دود با عطر شکوفه‌ها تجربه کنیم.
تهرانگردی در روزهای بهاری

مطلب راهنمای تهرانگردی در روزهای بهاری از لذت ماجراجویی در جاذبه‌های مختلف شهری برایتان خواهد گفت و شما را به‌جای راهی‌شدن در جاده‌های کشور، به ماندن در تهران و تماشای چهره زیبای بهاری آن دعوت می‌کند. همچنین اگر ساکن شهرستان‌های دیگر هستید و قصد دارید به پایتخت سفر کنید، ما فصل بهار، به‌‌ویژه ایام نوروز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. وقت آن رسیده است که با مجله دلتا همسفر شوید تا به جاهای دیدنی تهران در فصل بهار سری بزنیم.

ماجراجویی تاریخی در جاهای دیدنی تهران

اولین پیشنهاد ما در راهنمای تهرانگردی در روزهای بهاری، ماجراجویی جاذبه‌های تاریخی تهران است. در خیابان‌های معروف و قدیمی تهران، سازه‌های تاریخی بسیاری را خواهید دید که بیشتر آنها متعلق به دوران معاصر هستند. کاخ گلستان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است که در حوالی بازار تهران واقع شده است. همچنین کاخ سعدآباد، نیاوران، خانه مقدم، عمارت مسعودیه و… از دیگر سازه‌های تاریخی ایران هستند که امروزه به‌عنوان جاذبه شهری معرفی می‌شوند.
تهرانگردی در روزهای بهاری ؛ بازدید از اماکن تاریخی

از دیگر موزه‌های تهران غافل نشوید

راهنمای تهرانگردی در روزهای بهاری بدون موزه‌های پایتخت کامل نمی‌شود. این موزه‌ها در بهار و روزهای آغاز سال خلوت و دنج هستند و محوطه و باغ ورودی آن‌ها حال‌وهوای بهشتی بهار را پیدا کرده است. مثلا باغ فردوس که امروزه به موزه سینما تبدیل شده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در خیابان ولی‌عصر و حوالی پارک‌وی است. محوطه این موزه، با سرسبزی بهاری و عطر گل‌های نوشکفته، شما را به قدم‌زدن در این محیط وسوسه می‌کند. همچنین ماجراجویی در بنای موزه و تماشای تاریخ سینما بسیار مهیج خواهد بود.

همچنین اگر به حوالی خیابان زعفرانیه بروید، می‌توانید از موزه زمان، یکی از تماشایی‌ترین موزه‌های تهران، بازدید کنید. موزه زمان کلکسیونی از ساعت‌های خاص و قدیمی است. از دیگر موزه‌های تهران می‌توان به موزه جواهرات ملی، برج آزادی، موزه‌های مجموعه برج میلاد، موزه آبگینه، موزه موسیقی، باغ‌موزه نگارستان و… اشاره کرد.
تهرانگردی در روزهای بهاری ؛ بازدید از موزه ها

فصل بهار و پارک‌های بهشتی تهران

از دیگر جاهای دیدنی تهران و پیشنهادهای ناب تهرانگردی در روزهای بهاری، گشت‌وگذار در پارک‌های شهر است. شکوفه‌های بهاری، باران‌های لطیف و رنگین‌کمان‌های سرزده در این فصل، چهره بوستان‌های شهری را تماشایی می‌کند. آب‌وهوای پارک‌های تهران در بهار، به‌دلیل فرارسیدن سال نو و خلوتی پایتخت در تعطیلات عید، پاک و پراکسیژن است. از بهترین پارک‌های تهران می‌توان به پارک آب‌وآتش، نیاوران، جمشیدیه، لاله، ساعی، ملت، قیطریه، نهج‌البلاغه و… اشاره کرد. همچنین پارک جنگلی چیتگر، پردیسان، لویزان، طالقانی و… در روزهای بهاری حال‌وهوای دلچسبی دارند.
تهرانگردی در روزهای بهاری ؛ بازدید از پارک ها

کافه‌گردی در حال‌وهوای بهاری تهران

کافه‌گردی یکی دیگر از پیشنهادهای جذاب است. تعطیلات بهاری فرصت فوق‌العاده‌ای است که در بهترین کافه های تهران خودتان را به یک قهوه گرم دعوت کنید و در آرامش کافه، نظاره‌گر شهر بارانی و حال‌وهوای بهاری باشید.
تهرانگردی در روزهای بهاری ؛ کافه گردی

مراکز خرید تهران در روزهای بهار

علاوه بر کافه‌گردی، خریدگردی نیز در روزهای خلوت بهاری بسیار لذت‌بخش است. در این روزها می‌توانید از آرامش و خلوتیِ مراکز خرید تهران لذت ببرید و با خیال راحت انتخاب کنید. بنابراین اگر اهل خریدگردی در محیط‌های دنج و خلوت هستید، می‌توانید سراغ بسیاری از مراکز خرید تهران بروید و با کیسه‌های رنگارنگ به خانه برگردید.
تهرانگردی در روزهای بهاری ؛ خریدگردی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران در تعطیلات نوروز، “در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…